شهردار بندرعباس بیان كرد: دستاوردهای مأموريت ٢روزه مثبت و در جهت پيشرفت و آبادانی شهر بندرعباس بوده است.

به گزارش پایگاه خبری صبح دریانیوز، مهدی نوبانی گفت: شناخت، آگاهی و کسب تجربه و تبادل نظر یک اصل علمی تخصصی در پیشرفت و نوسازی فراگیرشهرهاست، امروزه نمیتوان با محدودیت و بدون استفاده از تجارب موفق به جایگاه یک شهر پیشرفته و توسعه یافته رسید و نیاز بندرعباس امروز رشد و شکوفایی است و بر همین اساس ما باید از تجربه های دیگر شهرها استفاده کنیم.

نوبانی عنوان کرد: دیدار با علی اکبر صفایی مدیر عامل سازمان بنادر و دریانوردی در جهت تقویت و سرمایه گذاری در بنادر شهر بندرعباس و توسعه سواحل و گردشگری بوده و قطعا تعاملات شهرداری با سازمان بنادر نتیجه مثبتی در آینده خواهد داشت.

وی افزود: رایزنی با حبیب خراسانی معاون ساماندهی شرکت بازآفرینی شهری ایران در راستای کمک به پروژه های نیمه تمام، نوسازی بافت های فرسوده و ساماندهی سکونتگاه‌های غیر رسمی و مرمت و بهسازی بناهای تاریخی و همچنین قیر مورد نیاز جهت استفاده در پروژه های عمرانی سطح شهر صورت گرفت.

نوبانی تأکید کرد: در اولین نشست شهرهای خلاق ایران در رشت نقاط قوت و ضعف این اتفاق در مجموعه شهرهای خلاق ایران بررسی شد و شهر بندرعباس برای رسیدن به اهداف خود در این زمینه باید گامهای بلند و نتیجه بخش تری بردارد زحمات زیادی پیرامون تثبیت این مسأله کشیده شده و ما نباید بی تفاوت به این مقوله باشیم و اگر اهمیت موضوع و جریان شهرهای خلاق را به درستی درک کنیم میتوانیم از این ظرفیت در راستای اشتغال پایدار شهروندان در حوزه صنایع دستی و صادرات آن به کشورهای منطقه و دیگر شهرهای خلاق دردنیا گام برداریم .

وی افزود: این جلسه که با حضور  دکتر روشن معاون ارتباطات و امور مشارکت های سازمان یونسکو برگزار شد، و از آنجایی که شهر بندرعباس بعنوان‌ شهر خلاق می باشد، شهردار در این جلسه حاضر و به ارائه برنامه در خصوص صنایع دستی شهر بندرعباس پرداخت و اگر شهردار در این جلسه حاضر نمی شد امکان حذف شهر بندرعباس از شهر خلاق بسیار زیاد بود.

نوبانی همایش شهر و پیشرفت را یک تجربه اثرگذار برای شهرداری ها  و شوراهای اسلامی شهرها دانست و گفت نباید جلسات و نشست های تخصصی را کم اهمیت و بدون بازخورد مثبت خواند چرا که اندیشه و خرد جمعی و مشورت و شنیدن ایده ها و نظرات می تواند تحولی فراگیر را برای توسعه شهر رقم بزند.

شهردار بندرعباس تصریح کرد: نمایشگاه صنعت تفریحات ، سرگرمی و شهربازی ظرفیت هایی داشت که ما برای راه اندازی شهر بازی بزرگ شهر به آن نیاز داشتیم و استفاده از فناوری نوین و ظرفیت ها و توانمندی های تولیدکنندگان داخلی برای گسترش مراکز تفریحی در راستای ایجاد شور و نشاط در شهروندان یک امرضروری می باشد.

این مقام مسئول با بیان اینکه، کار یک مدیر دید و کسب تجربه و تصمیم گیری و تبادل انتقال تجربه و استفاده از تجربیات دیگران و شهرهای موفق می باشد، افزود: نگاه و اندیشه محدود و بسته نمی تواند راهکاری در جهت پیشرفت یک شهر باشد باید ذهنیت های بسته و جزیره ای را کنار بگذاریم و تعاملات را افزایش دهیم این امر مستلزم توجه بیشتر به راه و روشهای نوین در توسعه شهرهاست و نباید شهر را در جهتی هدایت کنیم که به بن بست برسد مسایل و مشکلات پیش روی شهرداری بندرعباس با عملگرایی و خرد جمعی حل خواهد شد و با صبر و حوصله و استفاده از زمان این اتفاق خواهد افتاد .

انتهای پیام