مدیرعامل فولاد هرمزگان فولاد هرمزگان در سومین کنفرانس بین المللی فولادسازی و ریخته گری مداوم فولاد هرمزگان ، عنوان کرد : با توجه به کمبود انرژی در استان در 10 ماهه امسال با ثبت 28 رکورد در تمام حوزه‌های مرتبط با تولید، صادرات و درآمد، به خوبی روند توسعه و پیشرفت را در پیش گرفته است.

به گزارش صبح دریا نیوز ، عطاا… معروفخانی ، با بیان اینکه فولاد هرمزگان در سال گذشته با ثبت ۳۶ رکورد از ظرفیت اسمی عبور کرد ، یادآور شد : این در حالی است که همواره در شش ماهه نخست سال با کمبود برق و در شش ماهه دوم با کمبود گاز مواجه هستیم و محدودیت تامین انرژی داریم.

معروفخانی ، با تاکید به این موضوع که برگزاری کنفرانس علمی فولادسازی و ریخته‌گری مداوم موجب خواهد شد صنعت فولاد از آخرین پیشرفت‌ها و تکنولوژی‌های این حوزه در سطح دنیا برخوردار شود، اضافه کرد : با تلاش‌های نخبگان انتظار داریم با برنامه‌ریزی‌های صورت گرفته، نتیجه‌گیری خوبی از این کنفرانس نصیب فولاد هرمزگان شود.

وی ، با اشاره به اینکه  ایجاد هم‌افزایی و پیشروی به سمت استفاده از جدیدترین تکنولوژی‌های روز تولید در صنعت فولاد کشور از دیگر برنامه‌های این کنفرانس است، خاطرنشان کرد :  با توجه به ارائه ۱۱۰ مقاله و استقبال چشمگیر در این دوره از کنفرانس، یقین داریم که به نتایج بهتری نسبت به ۲ دوره گذشته دست خواهیم یافت.

مدیرعامل فولاد هرمزگان ، بیان داشت : مهم‌ترین مزیت برگزاری کنفرانس فولادسازی، استفاده از نوآوری‌ها، دانش و تجربیات ارائه شده از سوی محققان داخلی است که این مهم می‌تواند خلا حضور شرکت‌های خارجی را در کشور ما پُر و به پیشرفت صنعت فولاد کمک کند.

این مدیرصنعتی ، مطرح کرد : امروز اگر فولاد هرمزگان در میان سایر فولادسازان کشور در همه حوزه‌ها به خوبی می‌درخشد، حاصل برگزاری کنفرانس‌های گذشته و به دلیل هم‌افزایی ایجاد شده و استفاده از آخرین تکنولوژی‌های روز دنیا بوده که در پی آن شاهد رکوردشکنی‌ها بوده‌ایم.

معروفخانی با اشاره به طرح‌های توسعه‌ای مهم فولاد هرمزگان تصریح کرد: هم‌اکنون ۲ پروژه مگامدول ۱٫۷۲ میلیون تنی در شرکت و ستاره سیمین هرمز را با به کارگیری شرکت‌های دانش‌بنیان و توانمند و تکنولوژی کاملا داخلی در دست اقدام دارد که از پیشرفت حدود ۳۰ درصدی برخوردار هستند و به دنبال راه‌اندازی آنها با استفاده از تکنولوژی‌ روز تولید و همچنین بهینه‌سازی مصرف گاز خواهیم بود. این پروژه‌ها برای نخستین بار در دنیا، سه محصول خروجی خواهند داشت.

وی به حرکت فولاد هرمزگان در زمینه فولاد سبز اشاره کرد و افزود: در نظر داریم به نخستین تولیدکننده فولاد سبز در کشور تبدیل شویم و به دنبال جایگزینی هیدروژن با گاز طبیعی طی توافقی با شرکت نفت ستاره خلیج فارس هستیم. خوشبختانه مقدمات این پروژه فراهم شده و پیش‌بینی می‌شود با اجرای آن، شاهد کاهش مصرف گاز خواهیم بود.

مدیرعامل شرکت فولاد هرمزگان در خصوص استقبال از برگزاری این کنفرانس، اظهار داشت : با توجه به استقبال بسیار خوب شرکت‌های فولادی، دانشگاهیان، شرکت‌های دانش‌بنیان داخلی و برخی از فولادسازان خارجی، موفقیت این کنفرانس بیش از ۲ کنفرانس قبلی خواهد بود و به جایی خواهیم رسید که از تکنولوژی‌های روز دنیا استفاده خواهیم کرد و دیگر شرکت‌های مطرح فولاد دنیا برای این تکنولوژی‌ها به ما مراجعه خواهند کرد.

معروفخانی در پایان تاکید کرد: امروز فولاد هرمزگان با استفاده از تکنولوژی‌های روز بالاترین کیفیت اسلب را تولید می‌کند و محصولات آن به قلب اروپا صادر می‌شود؛ در حال حاضر فولاد هرمزگان به یک برند جهانی در این حوزه تبدیل شده است و به دنبال استفاده از جدیدترین تکنولوژی‌های موجود در این حوزه هستیم.

گفتنی است ، در سومین کنفرانس بین‌المللی فولادسازی و ریخته‌گری مداوم شرکت فولاد هرمزگان، که به مدت ۲ روز و طی روزهای سوم و چهارم بهمن ماه در فرهنگسرای طوبی بندرعباس در حال برگزاری است نمایشگاه جانبی فناورانه با حضور اعضای انجمن تولیدکنندگان فولاد، مدیرعامل و اعضای هیئت مدیره فولاد هرمزگان افتتاح شد.

پایان خبر /

خبرنگار : جمیله دبیری نیا