در نشست مشترک امام جمعه سیریک و مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب هرمزگان وضعیت آب این شهرستان بررسی و از تلاش آبفا برای افزایش ظرفیت آب شیرین کن سیریک قدردانی شد.

به گزارش پایگاه خبری صبح دریانیوز، حجت الاسلام والمسلمین سالاری امام جمعه سیریک در این نشست با اشاره به وضعیت آب این شهرستان گفت: آبفا برای کاهش مشکلات آبی بویژه در تابستان امسال تلاش هایی از جمله افزایش ظرفیت آب شیرینک ن سیریک انجام داد که باعث بهبود شرایط آبرسانی شد.

 سالاری همچنین با قدردانی از اجرای پروژه های در دستور کار که موجب افزایش ظرفیت تولید آب سیریک می شود ابراز امیدواری کرد، با نگاه مثبت مدیرعامل آبفا این امر بزودی محقق شود.

در ادامه این نشست، مدیرعامل آبفای هرمزگان با قدردانی از حساسیت حجت الاسلام سالاری امام جمعه سیریک نسبت به موضوع آب افزود: سیریک از جمله شهرستان های دارای چالش کم آبی است که فاقد هر گونه منابع آب شیرین بوده و برای تامین نیاز آن می بایست از چاه های واقع در شهرستان میناب و شیرین سازی آب دریا بهره بگیریم.

امین قصمی با اشاره به وضعیت آب شهرستان سیریک افزود: آب مورد نیاز سیریک از ۱۰ حلقه چاه واقع در دشت راونگ میناب و یک سایت آبشیرینکن تامین می شود.

قصمی همچنین به تکمیل آب شیرین کن  سه هزار متر مکعبی زیارت تا پیش از تابستان سال آینده اشاره کرد و افزود: با بهره برداری از این آب شیرین کن ظرفیت بالایی به شبکه آب سیریک تزریق می شود.

وی همچنین به آبرسانی به کوهستک و ۱۲ روستای مسیر اشاره کرد و افزود: این پروژه با اعتباری بالغ بر یک هزار و ۵۰۰ میلیارد ریال در حال اجراست که در حال حاضر ۲۰ درصد پیشرفت فیزیکی دارد.

مدیرعامل آبفا در ادامه به تامین آب شهرک شهید سلیمانی(روستاهای زاچ و داربست) اشاره کرد و گفت: برای آبرسانی به این روستا ۲۴ کیلومتر خط انتقال، ۷ کیلومتر شبکه توزیع، مخزن بتنی ۳۰۰ متر مکعبی و یک باب ایستگاه پمپاژ با پیشرفت فیزیکی ۳۹ درصد در حال اجراست.

انتهای پیام