اختتامیه سومین جشنواره فیلم" 105  ثانیه ای گمبرون شهر " با حضور شهردار، اعضای شورای شهر بندرعباس، هنرمندان، فیلمسازان، منتقدان و خبرنگاران هرمزگان در سالن همایش فرهنگسرای طوبی برگزار شد.

به گزارش صبح دریانیوز، شهردار بندرعباس در آئین اختتامیه سومین جشنواره فیلم ۱۰۵  ثانیه ای گمبرون شهر گفت: انتقال مفاهیم از طریق هنر می‌تواند در آموزش بسیاری از ارزش‌ها به جامعه نقش آفرین باشد.

مهدی نوبانی، افزود: بندرعباس با سابقه دیرینه خود در هنر شامل تئاتر و موسیقی، تاکنون افراد برجسته‌ای را در سطح کشور معرفی کرده است.

نوبانی، با بیان اینکه این جشنواره در روزهای ۲۵ و ۲۶  اسفند ماه در بندرعباس برگزار شد، مطرح کرد: می‌توانیم به کمک هنرمندان خود و تولید آثار هنری ، فرهنگ اصیل منطقه را به جامعه انتقال دهیم.

وی، خاطرنشان کرد: ۱۱۲ فیلم به دبیرخانه جشنواره فیلم ۱۰۵ ثانیه ای گمبرون شهر ارسال و ۴۰ فیلم توسط داوران انتخاب شد که از این تعداد ۱۸ فیلم در حوزه های مختلف به عنوان برترین ها معرفی شد.

شهردار بندرعباس هدف از برگزاری این جشنواره را تشویق و شناسایی هنرمندان شهر در حوزه مدیریت شهری وکمک به شهرداری و اثر گذاری بیشتر در حوزه های خدمات شهری عنوان کرد.

*رئیس شورای شهر بندرعباس:

معنا بخشی و هویت بخشی عنصر گم شده این روزها است

رئیس شورای اسلامی شهر بندرعباس نیز در این آئین گفت: فیلم ابزار مناسب انتقال پیام است که می توان از آن در معنا بخشی و هویت بخشی که  عنصر گم شده این روزها است، بهره برد.

مصیب نظری، با اشاره به اینکه هنرمندان بندرعباس در جشنواره های بین المللی، کشوری و استانی حرفی برای گفتن دارند، افزود: هنرمندان بندرعباس ظرفیت و پتاسیل خوبی در تولیدات فرهنگی دارند و ما از این ایده ها، پتانسیل ها و ظرفیت ها حمایت می کنیم.

نظری، با بیان اینکه توجه به فرهنگ سازی تأثیر بسزایی در هویت بخشی دارد، عنوان کرد: آن چه در معماری، شهرسازی، زیباسازی و خدمات ما دیده می شود عنصر معنابخشی است که مخصوص بندرعباس باشد ما نیاز به تقلید از تهران یا شهر دیگری نداریم قرار است ما به واسطه ایده هنرمندان مستعد هرمزگان با برگزاری این جشنواره ها عنصر معنا بخشی و هویت بخشی بندرعباس  را پیدا کنیم و کافی است تنها بندرعباس باشیم.

گفتنی است، در پایان از برگزیدگان سومین جشنواره فیلم ۱۰۵  ثانیه ای گمبرون شهر با لوح تقدیر، جوایز نقدی و تندیس جشنواره تجلیل شد.

پایان خبر/

جمیله دبیری نیا