مهدی باوقار زعیمی سرپرست اداره کل نوسازی مدارس استان هرمزگان طی نشستی مشترک با قویدل مدیرکل آموزش و پرورش استان و صابری معاون منابع و توسعه نیروی انسانی بنادر و دریانوردی استان هرمزگان بر مشارکت هر چه بیشتر در احداث و تجهیز فضاهای آموزشی در راستای مسئولیتهای اجتماعی صنایع تاکید کرد.

به گزارش پایگاه خبری صبح دریانیوز ، باوقار با اشاره به مشارکت صنایع و بنگاههای اقتصادی در مدرسه سازی در راستای مسوولیتهای اجتماعی اظهار داشت : قرار است به همت اداره کل بنادر و دریانوردی ۴ مدرسه ۱۲ کلاسه جمعا ۴۸ کلاس درس در شهرستان بندرعباس احداث گردد.

وی با بیان اینکه شرکت پالایش نفت آفتاب ، فولاد هرمزگان ، شرکت آتراکران انرژی ، شرکت حمل و نقل و اتاق بازرگانی از مجموعه هایی بودند که به صورت ویژه در امر مدرسه سازی در استان مشارکت کردند ، تصریح کرد : با توجه به ظرفیتهای عظیمی که در استان وجود دارد مطالبه مردمی این است که مشارکت در حوزه مدرسه سازی در استان بیش از این باشد.

سرپرست اداره کل نوسازی مدارس استان هرمزگان همچنین به تفاهم نامه ای در قالب احداث، تکمیل، توسعه و تجهیز ۱۴۰۹ کلاس درس اشاره کرد و افزود : در این تفاهم نامه قرار است این تعداد کلاس درس با اعتباری بالغ بر ۲ هزار و ۱۰۰ میلیارد تومان طی مدت ۲ سال که با توافق ۵۰ درصدی هزینه ها از سوی استاندار هرمزگان از محل مسوولیتهای اجتماعی صنایع و بنگاههای اقتصادی در استان و ۵۰ درصد دیگر از سوی سازمان نوسازی مدارس کشور از محل منابع ملی تامین می شود، به فضاهای آموزشی استان هرمزگان افزوده گردد.

باوقار در پایان با بیان اینکه وضع موجود سرانه فضای آموزشی در استان هرمزگان ۴/۸ مترمربع می باشد، خاطرنشان ساخت : در سند تحول بنیادین در زیرنظام فضا سرانه فضای آموزشی برای هر دانش آموز ۸/۳ مترمربع تعریف شده است که امروز در کشور متوسط این رقم ۵/۲ مترمربع می باشد .

گفتنی است ، در پایان این نشست سرپرست اداره کل نوسازی مدارس استان هرمزگان و مدیرکل آموزش و پرورش استان با همراهی صابری معاون منابع وتوسعه نیروی انسانی اداره کل بنادر و دریانوردی استان هرمزگان از مرکز آموزش بندر شهید رجایی بازدید کردند.

پایان خبر /