مدیر کل تامین اجتماعی هرمزگان به همراه معاونین و جمعی از کارشناسان این اداره کل بمنظور رفع مسائل بیمه ای و ارائه مشاوره بیمه ای از کارگاه های مستقر در شهرک های صنعتی بندرعباس بازدید نمودند.

به گزارش پایگاه خبری صبح دریانیوز ، با حضور عباس اکبری مدیرکل تأمین‌اجتماعی هرمزگان ، سید امیر امیری‌زاد مدیرعامل شرکت شهرک‌های صنعتی استان و جمعی از معاونین و کارشناسان اداره کل تامین‌اجتماعی هرمزگان از چهار کارگاه فعال تولیدی استان بازدید شد.

مدیرکل تأمین‌اجتماعی هرمزگان در این بازدیدها گفت : کارفرمایان و کارگاه‌های فعال از شرکای اصلی سازمان تأمین‌اجتماعی هستند.

عباس اکبری اظهار داشت : سازمان تأمین‌اجتماعی با سه‌جانبه‌گرایی بین کارفرمایان، کارگران و دولت فعالیت می‌کند.

اکبری عنوان کرد : کارفرمایان به عنوان شرکای اصلی سازمان، باعث می‌شوند که سازمان تأمین‌اجتماعی بتواند به تعهدات خود عمل کند. وی افزود: زمانی که کارگاه‌ها فعال بوده و کسب و کار داشته‌باشند، می‌توانند با پرداخت حق بیمه، به سازمان برای انجام تعهدات کمک کنند.

وی بیان کرد : تا پایان سال ۱۴۰۱ بیش از یک میلیون و ۱۳ هزار و ۷۰۷ نفر در استان هرمزگان تحت پوشش سازمان تامین‌اجتماعی قرار داشته‌اند که نیمی از جمعیت استان را شامل می‌شود.

مدیرکل تأمین‌اجتماعی هرمزگان به کارگاه‌های فعال در استان اشاره کرد و گفت : در حال حاضر بیش از سی هزار کارگاه فعال در سطح استان در حال فعالیت هستند که حق بیمه پرداخت می‌کنند.

اکبری ادامه‌ داد : از این تعداد کارگاه، یازده هزار کارگاه از معافیت بیمه‌ای برخوردار هستند و تنها حق بیمه سهم کارگر را پرداخت می‌کنند.

وی خاطرنشان کرد : عمده منابعی که سازمان تأمین‌اجتماعی برای پرداخت تعهدات خود نیاز دارد از محل پرداخت حق بیمه از سوی کارگاه‌ها تامین می‌شود.

مدیرکل تأمین‌اجتماعی هرمزگان با بیان اینکه تاخیر در پرداخت حق بیمه کارگران جرایمی را برای کارفرما به همراه دارد اظهار داشت : این جرایم به این دلیل است که باید بین کارگاه‌هایی که حق بیمه را به موقع پرداخت می‌کنند و آنهایی که با تاخیر پرداخت می‌کنند باید تفاوتی باشد و این جرایم نیز به صورت قانون توسط مجلس شورای اسلامی تصویب شده و سازمان تأمین‌اجتماعی در این موضوع تصرفی ندارد.

عباس اکبری به اجرای طرح بخشودگی جرایم بیمه‌ای اشاره و عنوان کرد : با توجه به نامگذاری سال ۱۴۰۲ به عنوان سال مهار تورم و رشد تولید از سوی مقام معظم رهبری و به منظور حمایت از تولید، حفظ و افزایش اشتغال برای بنگاه‌های کوچک و متوسط زیر ۱۰۰ نفر، بخشنامه بخشودگی جرایم از طریق سازمان تامین اجتماعی صادر و در حال اجرا است.

اکبری افزود : کلیه کارفرمایان یا همان صاحبان این بنگاه‌ها می‌توانند به شعب سازمان تامین اجتماعی در سراسر استان هرمزگان مراجعه و نسبت به پرداخت بدهی‌های خود به صورت یکجا و در صورت عدم توانایی پرداخت نقدی، نسبت به تقسیط بدهی اقدام نمایند.

وی بیان کرد : مشمولین این بخشنامه کلیه کارفرمایان کارگاه‌های تولیدی، صنعتی، معدنی، کشاورزی، خدماتی، اصناف و شرکت‌های دانش‌بنیان که حداقل به مدت یک سال از زمان تقسیط بدهی نسبت به حفظ یا افزایش اشتغال نموده و در حال حاضر فعال هستند شامل می‌شود.

این مسئول خاطرنشان کرد: طرح بخشودگی جرایم به این دلیل است که مشکلات حوزه‌های تولیدی و کارگاه‌ها برطرف شود و رونق تولید و اشتغال پایدار به وجود بیاید.

اکبری در خصوص انجام حسابرسی توسط سازمان تامین‌اجتماعی از کارگاه‌های فعال عنوان کرد : این حسابرسی‌ها براساس قانون انجام می‌شود تا از تضییع حقوق کارگران جلوگیری شود.

وی درباره خدمات غیرحضوری این سازمان گفت : سازمان تامین‌اجتماعی به منظور در دسترس بودن خدمات در هر زمان و مکان، اقدام به راه‌اندازی سامانه خدمات غیرحضوری این سازمان و نرم‌افزار تامین من نموده‌است که این امر باعث کاهش مراجعات به شعب تامین‌اجتماعی شده‌است.

در ادامه مدیرعامل شرکت شهرک‌های صنعتی هرمزگان عنوان کرد : در حال حاضر بیش از هزار و ۲۹۰ قرارداد اجرای طرح با سرمایه‌گذاران منعقد شده‌است که ۵۳۲ طرح به مرحله اجرا درآمده و باعث اشتغال بیش از هفت هزار نفر در استان شده‌است

سیدامیر امیری‌زاد بیان کرد : با اجرای باقی‌مانده طرح‌های منعقد شده، بیش از شانزده هزار نفر می‌توانند مشغول به کار شوند.

قابل ذکراست ، با حضور مسئولان از شرکت تولیدی آرد مروارید، شرکت تولیدی روغن حیات، شرکت مبنا برق بندر و شرکت بیتا برق بازدید و مشکلات بیمه‌ای این کارگاه‌ها توسط مدیرکل و معاونین تامین‌اجتماعی هرمزگان مورد بررسی قرار گرفت.

پایان خبر /