رئیس اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی سیریک : اولین کارگاه آموزشی طراحی و دوخت لباس  با حضور مربیان برجسته استان مینا رنجبر و زینب حمدانی در سالن غدیر شهرستان سیریک برگزار شد .

به گزارش پایگاه خبری صبح دریا نیوز ، مصطفی کریمی زاده به اهمیت فرهنگ پوشش بومی و محلی اشاره و گفت : توجه به پوشش و ظاهری آراسته و مناسب، همواره مورد اهمیت افراد یک جامعه بوده است و هنر طراحی لباس و مد یکی از مشاغل مهم هر کشوری به حساب می آید.

کریمی زاده افزود: لباس که از ضروریات زندگی است و اسلام به این امر مهم اهمیت زیادی داده است و برای رنگ، نوع جنس و حتی شکل آن توصیه  های زیبایی دارد.

وی عنوان کرد : از مهم‌ترین اهداف برگزاری این کارگاه آموزشی حفظ هویت و ارزش‌های ایرانی – اسلامی و آشنای هنرجویان با تکنیک تئوری وعلمی در بخش مد و لباس بوده است .

کریمی زاده بیان کرد : با توجه به اینکه شهرستان سیریک از جمله شهرهای خلاق کشور در حوزه مد و لباس انتخاب شده است که این خود نشان از خلاقیت و ذوق هنری بانوان سیریکی و تنوع درتولید پوشش های بومی ومحلی می دهد که لازم و ضرورت داشت که این کارگاه آموزشی طراحی و دوخت لباس در شهرستان برگزار گردد.

گفتنی است : این دوره آموزشی با حضور ۶۰ هنرجو که هنرجویان دراین کارگاه با مفهوم و تکنیک تجزیه و تحلیل عمیق ساختار لباس، تولید لوازم جانبی و ادبیات طراحی لباس آشنا شدند و در پایان برای هنرجویان این دوره گواهینامه معتبر صادر می گردد ، در ضمن عباسی معاون فرماندار از این کارگاه آموزشی بازدید و در پایان از مربیان این دوره با اهدا لوح سپاس و هدایای نقدی تقدیر و تشکر بعمل آورده شد.

انتهای پیام