رئيس كميسيون اقتصاد كلان مجمع تشخيص مصلحت نظام در نشست هم انديشي و بيان مشكلات در حوزه اقتصاد دريا محور با فعالان اقتصادی استان که در سالن کنفرانس اتاق بازرگانی هرمزگان برگزارشد ، گفت : تعدادی  از  طرح های پیشران با مشارکت  بخش خصوصی و منابع بازار سرمایه و همکاری حداقلی دولت بایستی به عنوان طرح های بزرگ پیشران در هرمزگان و مناطق دریایی انجام شود.

به گزارش پایگاه خبری صبح دریانیوز ، داوود دانش جعفری  افزود: برای اجرای  اقتصاد دریامحور و طرح های پیشران در این حوزه باید از ظرفیت بخش خصوصی بهره بیشتری برد.

دانش جعفری  به لزوم تدوین  برخی از طرحهای پیشران با محوریت بخش خصوصی در این استان اشاره ای داشت و عنوان کرد : دولت پیشنهادات فراوانی برای توسعه بخش خصوصی مدنظر  گرفته است.

وی اضافه کرد :  با توجه به فرمایشات مقام معظم رهبری در دیدار با شرکت های دانش بنیان در اواخر سال گذشته و همچنین  در نوروز امسال، بر این موضوع دلالت دارند که کشور باید توجه بیشتری به توسعه و توانمندسازی بخش خصوصی داشته باشد.

عضو مجمع تشخیص مصلحت نظام خطاب به فعالان اقتصادی ، اذعان داشت :  خودتان می توانید بگویید سرمایه گذار در چه حوزه هایی می تواند سرمایه گذاری کند تا خروجی مناسبی داشته باشید.

دانش جعفری ، عنوان کرد : اهمیت  مشورت با فعالان اقتصادی استان اهمیت زیادی دارد تا بتوانیم اقتصاد دریامحور را به شکل مناسبی جهت دهی کنیم.

وی ، یادآور شد: چهارچوب تجارت متقابل به گونه ای است که مبادلات را برای واردات در برابر صادرات فراهم می کند که این شیوه در تمام دنیا مرسوم است و تنها به دوران تحریم محدود نمی شود.

وی پس از شنیدن نظرات و چالش های فعالان اقتصادی هرمزگان  ، خاطرنشان کرد : برای جذب سرمایه گذاران خارجی، بایستی داوری ها بی طرفانه باشد.

 

خبرنگار : جمیله دبیری نیا

پایان خبر /