در راستای اهمیت سلامت مردم و نظارت‌های مستمر بر مراکز تهیه ، توزیع و عرضه مواد غذایی در آذر ماه امسال کارشناسان بهداشت محیط از 1029 صنف بازدید کرده اند.

به گزارش پایگاه خبری صبح دریانیوز ، دکتر رضانیا رئیس مرکز بهداشت کیش اظهار داشت : در راستای اهمیت سلامت مردم ونظارت‌های مستمر بر مراکز تهیه، توزیع و عرضه مواد غذایی در آذر ماه امسال کارشناسان بهداشت محیط از ۱۰۲۹ صنف بازدید کرده اند که از این تعداد ۶۱۱ مورد مربوط به بازدید از مراکز تهیه و توزیع مواد غذایی، ۱۹۷ مورد بازدید از اماکن عمومی و ۲۲۱ مورد بازدید از غرفه های آرایشی بهداشتی بوده است.

وی افزود: در این مدت، ۷۲۱ مورد کارت معاینه بهداشتی و ۴۲ صلاحیت بهداشتی صادر است.

رئیس مرکز بهداشت کیش تصریح کرد: ۵ مورد متخلف به دادگاه معرفی شده که از این تعداد ۲ واحد صنفی پلمپ گردید.

رضانیا گفت: ۱۲ نمونه برداری میکروبی و شیمیایی از آب آشامیدنی،۱۳ مورد نمونه برداری از مواد غذایی و خوراکی،۴ مورد بازدید از مدارس و مهد کودکها،۲ مورد بررسی آلودگی ناشی از فاضلاب ، یک مورد بررسی ناشی از زباله،۳۴ مورد نمونه برداری از نان و ۳۱هزار و ۹۹۰ کیلو ماده غذایی فاسد، تاریخ گذشته و غیر مجاز جمع آوری و معدوم گردید.

این مسئول گفت: ۶۸۹مورد سنجش با وسایل پرتابل و ۱۵۲ مورد کلرسنجی آب آشامیدنی، نیز توسط بازرسان انجام گرفت.

رضانیا از عموم مردم خواست که در خریدهای روزانه خود به تاریخ‌های تولید، انقضا و نیز کیفیت محصولات و وضعیت مرکز عرضه‌کننده کالا، توجه جدی داشته باشند.

انتهای پیام