سرپرست ستاد هماهنگی کانون های فرهنگی هنری مساجد استان هرمزگان گفت : داوری مرحله استانی رواق های برتر چهارمین رویداد ملی فهما با حضور سرپرست و کارشناسان ستاد هماهنگی کانون های فرهنگی هنری مساجد هرمزگان در بندرعباس آغاز شد.

به گزارش پایگاه خبری صبح دریانیوز ، اسلام خواجه یی اظهار کرد : داوری این مرحله به منظور ارزیابی فعالیت های کانون های معرفی شده به مرحله استانی رویداد ملی فهما برای معرفی به ستاد کشور و رقابت با کانون های برتر در سطح ملی صورت گرفت.

خواجه یی افزود : ۶۲ کانون فرهنگی هنری مساجد استان هرمزگان که به مرحله استانی معرفی شده و فعالیت های خود را در رواق های ۱۲ گانه سامانه بچه های مسجد ثبت کرده بودند توسط کمیته داوری مورد ارزیابی قرار می گیرند.

وی ادامه داد : این کانون ها فعالیت های خود را در قالب رویداد ملی فهما در سه شبستان و ۱۲ رواق در سامانه بچه های مسجد به ثبت رسانده بودند و پس از کسب امتیاز لازم به مرحله استانی راه یافتند.

سرپرست ستاد هماهنگی کانون های فرهنگی هنری مساجد استان هرمزگان گفت : پس از ارزیابی توسط کمیته داوری در نهایت ۳۰ کانون به عنوان کانون های برگزیده استانی انتخاب و برای رقابت با کانون های منتخب ملی به ستاد هماهنگی کانون های فرهنگی هنری مساجد کشور معرفی می شوند.

خواجه یی افزود : سامانه بچه های مسجد در چهارمین رویداد ملی فهما شامل سه شبستان فرهنگ و هنر و نوآوری است که شبستان فرهنگ شامل پنج رواق نور، دانش، رسانه، همدلی و کتاب، شبستان هنر شامل رواق ها ترنج، سرود، فیلم، نمایش و قلم و نیز شبستان نوآوری دو رواق فناوری و کارآفرینی را در بردارد.

وی عنوان کرد : کانون های برگزیده استانی تا هفتم مهرماه جاری فرصت دارند با مراجعه به سامانه بچه های مسجد، مستندات ویژه برای ارزیابی در سطح ملی را بارگذاری کنند.

گفتنی است ، یکهزار و ۶۳ کانون فرهنگی هنری با مجوز رسمی ستاد هماهنگی کانون های مساجد کشور در سطح مساجد شهری و روستایی استان هرمزگان راه اندازی شده است.

پایان خبر /