مدیرعامل شرکت فولاد هرمزگان گفت : طرح نورد از جمله پروژه‌های توسعه‌ای فولاد هرمزگان است که می‌تواند نیاز صنایع پایین‌دستی استان هرمزگان از جمله صنایع دریایی را به ورق‌های فولادی برطرف کند.

به گزارش پایگاه خبری صبح دریانیوز ، جلسه هم‌اندیشی عطاالله معروفخانی ، مدیرعامل شرکت فولاد هرمزگان با سلمان ضربی ، مدیرعامل مجتمع کشتی‌سازی و صنایع فراساحل ایران (ایزوایکو) در خصوص طرح‌های توسعه‌ای دو شرکت، پتانسیل‌ها و توانمندی‌ها برگزار شد.

در این جلسه معروفخانی با اشاره به توانمندی‌های فولاد هرمزگان در تولید انواع تختال، گزارشی از وضعیت طرح‌های توسعه‌ای این شرکت و روند پیشرفت این طرح‌ها ارائه کرد و گفت : طرح نورد از جمله پروژه‌های توسعه‌ای فولاد هرمزگان است تا بتوانیم با اجرای آن، نیاز صنایع مختلف به ویژه کشتی‌سازی را برطرف کنیم. فولاد هرمزگان مصمم است طرح‌های توسعه‌ای را به دلیل شرایط استراتژیک استان هرمزگان دنبال کند و به بهره‌برداری برساند. با بهره‌برداری از این طرح‌ها طی دو تا سه سال آینده، استان هرمزگان می‌تواند به یکی از قطب‌های بزرگ تولید فولاد تبدیل شود.

وی افزود : احداث یک مرکز صنعتی خدماتی در غرب بندرعباس ضروری است که این مرکز می‌تواند به عنوان بزرگ‌ترین مرکز خدماتی جنوب کشور محسوب شود. خوشبختانه مسئولان استان هرمزگان از توسعه صنعت فولاد در این استان حمایت می‌کنند و استاندار و نمایندگان محترم نیز حمایت کامل را از طرح‌های توسعه‌ای داشته‌اند و با فولاد هرمزگان همراه بوده‌اند.

مدیرعامل فولاد هرمزگان تاکید کرد : باید نشست‌های تخصصی میان دو طرف ادامه داشته باشد و بتوانیم به یک تفاهم مشترک برسیم. امیدواریم بتوانیم در این منطقه ویژه که پتانسیل‌های خوبی هم دارد، طرح‌های مشترکی را آغاز کنیم. حضور فولاد هرمزگان در عرصه توسعه استان باعث ترغیب دیگر شرکت‌ها و صنایع استان در بالادست و پایین‌دست صنعت فولاد خواهد شد که در نهایت استان، کشور و نظام مقدس جمهوری اسلامی ایران تقویت می‌شود.

آماده سرمایه‌گذاری مشترک هستیم

مدیرعامل مجتمع کشتی‌سازی و صنایع فراساحل ایران (ایزوایکو) نیز در ادامه جلسه به معرفی توانمندی‌های ایزوایکو پرداخت و خاطرنشان کرد : این شرکت در سواحل خلیج فارس فضایی بالغ بر ۱۱۰۰ هکتار در اختیار دارد و برای اجرای طرح‌های توسعه‌ای صنایع پشتیبانی که در این شرکت حضور دارند، فضایی نیز تخصیص داده شده است که دیگر شرکت‌ها و صنایع نیز می‌توانند در این فضا مستقر شوند.

ضربی ادامه داد : مجتمع ما در دنیا تقریبا منحصر به فرد است زیرا از هر ۴ روش آبگیری کشتی‌ها که در دنیا انجام می‌شود، در این مجتمع نیز پیاده‌سازی می‌کنیم. علاوه بر این، برای برش‌کاری و فرم‌دهی ورق‌های فولادی جهت ساخت انواع شناورها، تجهیزات و ابزارهای منحصر به فرد وجود دارد.

وی با اشاره به طرح‌های توسعه‌ای ایزوایکو ، بیان کرد : طرح‌های توسعه‌ای در کشتی‌سازی در دست اقدام است که با بهره‌برداری از آن‌ها، اشتغال مناسبی ایجاد خواهد شد. در همین حال نیاز صنعت کشتی‌سازی به فولاد به ویژه انواع ورق‌ها ملموس هست و امیدوار هستیم همکاری‌ها به نحوی باشد تا دو مجموعه منتفع شوند و از خروج ارز از کشور جلوگیری کنیم.

در پایان این جلسه دو طرف توافق کردند جلسات کارشناسی میان دو شرکت برای رسیدن به یک تفاهم مشترک و تداوم همکاری‌ها ادامه یابد.

پایان خبر /