همایش بزرگ وحدت با حضور ائمه جمعه شیعه و اهل سنت بندرعباس و امامان جمعه اهل سنت و شیعه منطقه تازیان به همت کانون فرهنگی هنری شهید اسحاق پایان در مسجد پیامبر اعظم(ص) روستای تازیان بالا برگزار شد.

به گزارش پایگاه خبری صبح دریانیوز ، شیخ یوسف جمالی امام جمعه اهل سنت بندرعباس در این آیین ضمن تبریک میلاد نبی مکرم اسلام حضرت محمد بن عبدالله(ص) ، بر ضرورت حاکم شدن وحدت در جوامع اسلامی تاکید کرد.

شیخ جمالی با بیان اینکه پیروان مذاهب اسلامی دارای مشترکات فراوانی هستند که باید بر روی آنها تاکید شود ، افزود : امروز مسلمانان جمعیت غالب در جهان هستند و این یک مزیت است که باید به آن توجه شود.

وی به توطئه های دشمنان اسلام برای ایجاد شکاف و تفرقه بین مسلمانان اشاره کرد و گفت : علمای جهان اسلام باید نسبت به توطئه های دشمنان هوشیار باشند و در زمینه ایجاد وحدت هرچه بیشتر مسلمانان تلاش کنند.

امام جمعه اهل سنت بندرعباس اتحاد و همدلی شیعه و اهل سنت در ایران اسلامی را مثال زدنی دانست و اظهار کرد : با توجه به تلاش دشمنان برای ایجاد تفرقه و دوری جامعه اسلامی، نیازمند برنامه ریزی برای وحدت و انسجام هرچه بیشتر هستیم.

حجت الاسلام عطاالله میرزاده امام جمعه موقت بندرعباس نیز با تبریک میلاد پیامبر رحمت و مهربانی حضرت محمد مصطفی و سلاله پاکش امام جعفر صادق(ع) ، به تشریح ویژگی های اخلاقی رسول الله(ص) پرداخت.

حجت الاسلام میرزاده افزود : پیغمبر اسلام(ص) دارای اخلاق نیکو و خلق عظیم بود و همه مسلمانان باید از آن حضرت الگو بگیرند و پیرو سیره رسول الله(ص) باشند.

آرازمحمد کر از خیرین اهل سنت استان گلستان نیز در این همایش به تبیین آثار دنیوی و اخروی کار خیر پرداخت و حاضرین را به شرکت در فعالیت های عامه المنفعه ترغیب کرد.

حجت الاسلام اسحاق فاضلی امام جماعت مسجد پیامبر اعظم(ص) روستای تازیان بالا نیز ضمن خوشامدگویی به مهمانان و شرکت کنندگان در همایش ، مطالبی پیرامون شخصیت نورانی پیامبر اسلام(ص) و ضرورت توجه به وحدت را بیان کرد.

تلاوت آیاتی چند از کلام الله مجید توسط محسن پای برپی از قاریان عضو کانون فرهنگی هنری شهید اسحاق پایان، سرود ملی، پخش کلیپ سخنان مقام معظم رهبری در رابطه با وحدت و همچنین کلیپ فعالیت های فرهنگی اجتماعی کانون، اجرای سرود توسط گروه سرود رهروان شهدا کانون از دیگر برنامه های این همایش بود.

هیأت امنا مسجد پیامبر اعظم(ص)، دهیاری و شورای اسلامی، پایگاه مقاومت بسیج شهدای تازیان بالا و حوزه مقاومت بسیج امام رضا(ع) در برگزاری این همایش با کانون فرهنگی هنری شهید اسحاق پایان همکاری کردند.

پایان خبر /