معاون و فنی و زیربنایی سازمان منطقه آزاد قشم گفت : سیاست کلی ما تکمیل ، تعریض و توسعه جاده های موجود منطبق بر طرح جامع است و پروژه احداث راه جدید تعریف نمی‌کنیم.

به گزارش پایگاه خبری صبح دریانیوز ، سیدمحد قدسی با اعلام این خبر بیان کرد : تعریض جاده ساحل جنوبی یکی از پروژه های شاخص در حوزه راهسازی است که کلنگ آغاز آن با اعتباری به ارزش روز بالغ بر دو هزار و ۵۰۰ میلیارد تومان به زمین خورده و هم اکنون در حال احداث است.

قدسی ادامه داد : جاده ساحلی جنوبی از شهر قشم، سوزا و روستاهای تورگان، ریگو، برکه خلف، مسن و شیب دراز عبور می کند و احداث آن وضعیت حمل و نقل جزیره را به صورت چشمگیری ارتقاء خواهد داد.

وی تصریح کرد : موقعیت و شلوغی مسیر، دشواری های فنی و معارضین بسیاری که وجود داشته و دارد، روند اجرای این پروژه را کند کرده است؛ اما در تلاش هستیم امسال ۱۲ کیلومتر از این پروژه را به بهره برداری رسانده و در نهایت این پروژه را از قشم به فرودگاه به اتمام خواهیم رساند.

به گفته معاون فنی و زیربنایی سازمان منطقه آزاد قشم، احداث جاده ساحل جنوبی تاثیر چشمگیری در پیشگیری از تعرض به زمین های پایین دست جاده خواهد داشت و این زمین ها تنها به پروژه های عام المنفعه و گردشگری تخصیص داده خواهد شد.

وی در خصوص جاده مهم و گردشگری لافت- درگهان بیان داشت: جاده مهم و گردشگری لافت- درگهان از تردد زیادی برخوردار است و در حوزه آن صنایع زیادی فعال است اما تاکنون اجرای این پروژه مهم در جزیره مغفول مانده بود.

قدسی ادامه داد : جاده لافت – درگهان بخشی از پروژه طرح جامع خلیج فارس محسوب می شود و از میدان درگهان تا بندر کاوه قطعه ۳ اتوبان خلیج فارس و از بندر کاوه تا پل قطعه ۴ اتوبان خلیج فارس به شمار می رود و با توجه به اینکه قطعات یک و دو از قشم تا درگهان در دست بهره برداری است، در صورت احداث جاده لافت- درگهان محور بزرگراهی از قشم تا لافت خواهیم داشت.

معاون فنی و زیربنایی سازمان منطقه آزاد قشم تصریح کرد : فرآیند احداث قطعه ۳ به طول ۱۰ کیلومتر تا پیش از این به حال خود رها شده بود و تامین اعتبار آن انجام شده تا عملیات اجرایی آن پس از طی تشریفات قانونی واگذاری به پیمانکار شروع شود.

وی یادآور شد : عملیات اجرایی قطعه ۴ هم پارسال شروع شد و تاکنون ۴٫۸ کیلومتر عملیات خاکی گرید و ساب گرید انجام شده و با برنامه ریزی های صورت گرفته روند اجرایی این پروژه نیز امسال سرعت بیشتری خواهد گرفت.

پایان خبر /