نماینده مردم استان در مجلس شورای اسلامی در جمع مدیران شورای هماهنگی وزارت تعاون کار و رفاه اجتماعی در هرمزگان گفت: ظرفیت های زیادی در استان وجود دارد که در صورت مدیریت صحیح و مشارکت مردم می توان تحولی بنیادی در استان ایجاد کرد.

به گزارش پایگاه خبری صبح دریانیوز،در این جلسه احمد مرادی نماینده مردم بندرعباس، قشم و حاجی آباد در سخنانی گفت: از مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی هرمزگان تشکر می کنم که در ابتدای کار خودشون که مسئولیت خطیر و سنگینی را به عهده گرفته است احساسشون بر این بوده است که این جلسه را تشکیل بدهند و مدیران مرتبط این وزارتخانه در استان مسائل و مشکلات مرتبط را منتقل بکنند و ما هم نقطه نظرات خودمان را مطرح کنیم و به یک جمع‌بندی برسیم و این یک کار بسیار ارزشمندی است و ارزش کار به این است که یک جمع بندی مناسبی برای رفع مشکلات مردم و تحقق شعار سال داشته باشیم.

مرادی با اشاره به تاکیدات مقام معظم رهبری در تحقق شعار سال گفت: برای رسیدن به این مهم باید به فرموده معظم له از کارهای نمایشی و … پرهیز کنیم و به معنای واقعی در میدان عمل باشیم تا نتیجه کارهایی که انجام می شود در زندگی روزمره مردم ببینیم.

وی افزود: تحقق یک میلیون شغل نیازمند همکاری همه دستگاههاست و نباید تنها نگاه ما به اداره کار باشد و همه دستگاهها باید به میدان بیایند.

مرادی با اشاره به ضرورت توجه به اشتغال خرد گفت: امروزه مردم با طرح و ایده های که دارند در منازل خود مشاغلی دائر می کنند که گسترش این موضوع می تواند تحولی در اقتصاد و معیشت مردم به وجود آورد اما در این زمینه موانعی وجود دارد و دستگاههای مختلف در این خصوص مانع می شوند و لازم است ساز و کاری ایجاد کرد تا مردم با شوق و انگیزه بیشتر وارد چرخه اقتصادی شوند.

وی با اشاره به شعار دانش بنیان گفت: باید از شرکت های دانش بنیان حمایت کرد چرا که اکثرا جوانان در این شرکت ها با طرح ها و ایده های نو فعالیت های شروع کرده اند که در صورت حمایت قطعا اتفاقات خیلی خوبی خواهد افتاد.

مرادی با اشاره به ظرفیت های استان گفت: ما در استان ظرفیت های زیادی از جمله دریا را داریم که در همه جا این ظرفیت وجود ندارد و در کنار همین ظرفیت بحث صید و صیادی که پایه اشتغال است باید به جد حمایت کنیم و همچنین گردشگری در دریا که یک ظرفیت بکر و بی نظیر است باید حمایت کنیم که سرمایه گذار در این حوزه ها بدون دغدغه سرمایه گذاری کند.

وی با اشاره به تجارت دریایی گفت: در همه زمان هایی که مسیولیت داشته ام بحث تجارت در دریا و سایر ظرفیت های که همجواری دریا برای استان دارد به استانداران و مدیران مختلف دولت گفته ام که در صورت استفاده صحیح به جرات می توان گفت یک نفر بیکار هم در استان نخواهیم داشت.

مرادی افزود: در تعاونی‌ها و اتحادیه‌ها آدم‌های جوان و با انگیزه و پرکار، مطلع و قانون شناس پای کار بیاوریم تا مشکلات مردم حل شود و امیدوارم در زمان مدیریت جناب آقای معین وزیری با استفاده از ظرفیت ها و با تعاملی که با مدیران زیرمجموعه وزارت تعاون و مدیران دستگاه‌های اجرایی و تعامل با مجمع نمایندگان استان و نمایندگان حاکمیت و دولت بتوانیم در دوران مسئولیت و مدیریت خودمان شاهد اتفاقات خیلی خوبی باشیم.

انتهای پیام