چهارمین نشست شورای حفاظت منابع آبزیان شیلات هرمزگان در سال 1403 با حضور مدیرکل شیلات هرمزگان، معاون صید و بنادر ماهیگیری شیلات هرمزگان،معاون برنامه ریزی و منابع شیلات استان ، فرمانده یگان حفاظت منابع آبزیان شیلات هرمزگان، روئسای شیلات شهرستانها و مسئولین شیلات استان ، در سالن جلسات اداره کل شیلات هرمزگان برگزار گردید.

به گزارش صبح دریا نیوز ، مدیرکل شیلات هرمزگان با بیان اینکه یگان حفاظت منابع آبزیان شیلات نقش مهمی در خدمت به مردم و صیادان زحمتکش دارد: گفت: پویایی و فعالیت یگان حفاظت منابع آبزیان با وجود کمبود نیرو و منابع مشهود است اما باید با همه محدودیت‌ها شاهد ارتقای فعالیت ها و حفاظت از ذخائر باشیم.

مسعود بارانی تشدید برخورد با صید و صیادی مخرب و غیر مجاز را در دستور کار یگان حفاظت منابع شیلات آبزیان قرار داد و تصریح کرد: بی شک ذخایر آبزیان انفال بوده و انقراض و آسیب به هرگونه آبزی در دریا خساراتی جبران ناپذیر و مخرب است.

بارانی در این جلسه بر عزم همگانی در حفظ و حراست از منابع و ذخایر آبزیان دراستان تاکید کرد و گفت: بدون شک حراست از ذخایر ارشمند آبزیان مهم ترین وظیفه نیروهای این یگان است.

وی پیگیری امحا ادوات صید غیر مجاز ضبط شده ، انتقال پایگاه حفاظت منابع آبزیان ازقشم به درگهان، بازدید از بنادر صیادی به صورت مستمر توسط شیلات شهرستان ها، برپایی گشت ها ی کنترل صید غیرمجاز به صور ت تجمیعی و با همکاری و حضور شیلات شهرستان ها و سایر واحدها ،برگزاری جلسات شورای یگان حفاظت منابع آبزیان به صورت ماهانه و در سطح همه شهرستانهای شیلاتی رااز اهم موضوعات مطرح شده در این نشست خواند.

مدیرکل شیلات هرمزگان اظهار کرد: در این نشست شیلات شهرستان ها و فرماندهان پایگاه های یگان حفاظت منابع آبزیان در راستای دریابست و فصل صید میگو به ارائه گزارش عملکرد پرداختند .

گفتنی است در پایان این نشست به منظور گرامیداشت هفته نیروی انتظامی مدیرکل شیلات هرمزگان از فرمانده یگان حفاظت منابع آبزیان با اهدا لوح سپاس تقدیر کرد.