شهردار سیریک از نصب دوربین‌‎های پایش تصویری در معابر شهر سیریک خبر داد و گفت : ۱۲ دوربین پایش تصویری در ۳ نقطه این شهر نصب شد.

به گزارش پایگاه خبری صبح دریانیوز ، مجید زرهی زاده با اشاره به لزوم نصب دوربین‌های مداربسته در سطح شهر بیان داشت : با توجه به ضرورت ارتقا امنیت عمومی، پروژه دوربین های نظارت تصویری گردان، ثابت و پلاک خوان جهت کنترل های امنیتی و انتظامی در سه نقطه از مراکز پرتردد شهر سیریک به انضمام تجهیز مرکز مانیتورینگ فرماندهی انتظامی شهرستان و شهرداری سیریک نصب و به بهره برداری رسید.

زرهی زاده با بیان اینکه نصب دوربین‌های مدار بسته در معابر سطح شهرها اقدامی موثر در راستای تامین امنیت است ، افزود : تمامی مبادی ورودی و خروجی شهر تحت کنترل سامانه تصویری هوشمند قرار خواهد گرفت، که با نصب این سامانه می توانیم اطلاعات ارزشمندی از تردد و تعداد وسایل نقلیه عبوری در فصل های گردش پذیر سال برای مدیریت، برنامه‌ریزی و سیاست‌گزاری صحیح از سامانه مذکور دریافت کنیم.

وی به محاسن مانیتورینگ شهری اشاره و خاطرنشان کرد : کنترل ترافیک و رفت و آمد به سطح شهر، افزایش امنیت، نظارت وسیع، کمک به پلیس، اطلاع‌رسانی لحظه‌ای و مستندسازی و ایجاد بانک اطلاعاتی از فواید نصب این سیستم تصویری است که کمک می‌کند تا شرایط ایمن‌تری در شهر ایجاد شود.

شهردار سیریک گفت : دهکده گردشگری ساحلی شهر سیریک که هر ساله در فصل گردش پذیر سال پذیرای تعداد قابل توجهی از هموطنان است هم اکنون تحت نظارت و پایش تصویری هوشمند قرار گرفته و از آنجا که قابلیت ارتقا و توسعه کمی و کیفی دوربین‌ها نیز در نظر گرفته شده، می توان با گسترش محدوده تحت پایش، احساس امنیت بیشتری در جامعه ایجاد کرد.

زرهی زاده اضافه کرد : این دوربین‌ها با قابلیت چرخش ۱۸۰ درجه به صورت ۲۴ ساعته در حال ضبط تصاویر در محل مانیتورینگ فرماندهی انتظامی شهرستان و همچنین حراست شهرداری هستند.

وی با بیان اینکه، این طرح در راستای انجام اقدامات پیشگیرانه به منظور جلوگیری از وقوع جرائم در سطح شهر اجرا شده و با تأمین اعتبار کافی نقاط دیگری از شهر نیز زیر پوشش ضبط تصاویر خواهد رفت، عنوان کرد: شهر سیریک یکی از امن‌ترین شهرهای استان بوده و نصب این دوربین‌ها بیشتر به منزله پیشگیری از سرقت‌های احتمالی نیز می‌تواند کارآیی داشته باشد.

شهردار سیریک اجرای این طرح را یکی دیگر از کارهای ماندگار مدیریت شهری و شورای دوره ششم ذکر که خود را متعهد و ملزم به انجام آن دانست.

پایان خبر /