مدیرکل کمیته امداد هرمزگان با اهدای لوح سپاس به نیابت از رئیس کمیته امداد کشور از مشارکت شرکت صبا فولاد خلیج فارس در طرح اکرام ایتام و حمایت از 1000 یتیم نیازمند استان هرمزگان تجلیل کرد .

به گزارش پایگاه خبری صبح دریا نیوز ، طی مراسمی مدیرکل کمیته امداد هرمزگان با اهدای لوح سپاس به نیابت از رئیس کمیته امداد کشور از مشارکت شرکت صبا فولاد خلیج فارس در طرح اکرام ایتام و حمایت از ۱۰۰۰ یتیم نیازمند استان هرمزگان تجلیل کرد.

مدیرکل کمیته امداد هرمزگان با اشاره به حمایت شرکت صبا فولاد خلیج فارس از تعداد ۱۰۰۰ یتیم نیازمند استان، گفت: توجه ویژه مدیرعامل این شرکت و کارکنان آن به خانواده های ایتام جای تقدیر و تشکر دارد.

جلیل تراهی، به موضوع فقر در استان اشاره کرد و افزود: در حال حاضر بیش از ۸۸ هزار خانوار با جمعیت ۲۳۰ هزار نفر تحت حمایت کمیته امداد هرمزگان هستندکه علاوه‌بر مستمری ماهانه ، خدماتی از جمله مسکن، درمان، اشتغال دریافت می نمایند و توانمندسازی خانواده‌ها که یکی از محوری‌ترین فعالیت‌های کمیته امداد می باشد، دریافت می کنند که متاسفانه بیشترین فقر که خانواده ها را درگیر کرده است فقر فکری و فرهنگی است.

وی ادامه داد : برای کاهش فقر فکری و فرهنگی ، یکی از بهترین اقدامات حمایت از فرزندان خانواده های نیازمند است که با حمایت حامیان نیکوکار و بورسیه تحصیلی از فرزندان مستعد و نخبه زمینه ورود آنان را به دانشگاه های معتبر کشور فراهم کنند.

این مسئول،با اعلام اینکه ۸ هزار و ۸۰۰ یتیم و ۷ هزار و ۶۰۰ فرزند محسنین زیر ۱۵ سال در مقاطع مختلف درحال تحصیل هستند ، تصریح کرد: هم اکنون ۱۱۲ نفر دانش آموز در مقطع متوسطه نمونه و یا تیزهوشان تحصیل می کنند.

مدیرعامل شرکت صبا فولاد خلیج فارس در این دیدار گفت: شرکت صبا فولاد خلیج فارس به مسئولیت های اجتماعی خود در قبال جامعه واقف است و کمیته امداد را یکی از نهادهای امین در این زمینه قلمداد می کند.

سعید بزرگی، افزود: شرکت صبا فولاد خلیج فارس در راستای کمک به تامین هزینه های آموزشی در قالب تفاهم نامه از ۱۱۲ نفر از دانش آموزان نیازمند نمونه و تیزهوشان کمیته امداد هرمزگان حمایت خواهد کرد.