دبیر ستاد انتخابات استان هرمزگان ، از اعلام نتیجه نهایی صحت سنجی از مدارک ارسال شده متقاضیان پیش ثبت نام انتخابات مجلس شورای اسلامی خبر داد.

به گزارش پایگاه خبری صبح دریانیوز ، دبیر ستاد انتخابات استان هرمزگان با بیان اینکه نتیجه نهایی صحت سنجی از مدارک ارسال شده متقاضیان پیش ثبت نام تا ۲۶ شهریور ماه ۱۴۰۲ اعلام شد ، افزود : در این تاریخ برای متقاضیان پیش ثبت نام انتخابات مجلس شورای اسلامی پیامکی ارسال شد که هر فرد می تواند نتیجه صحت سنجی مدارک خود اظهاری را در پنجره واحد وزارت کشور به آدرس keshvar.moi.ir مشاهده و پیگیری کند.

محمدجواد خجسته با اشاره به اینکه متقاضیان می توانند وارد سامانه پنجره واحد انتخابات شوند و نتایج صحت سنجی ۶ دستگاه از مدارک خود را ببینند ، افزود : نتایج صحت سنجی هر دستگاه در مورد هر فرد به صورت یک آیکون نمایش داده می شود که اگر قرمز باشد موضوع نقص مدارک مطرح است و شرح آن نیز برای فرد متقاضی ثبت نام، شرح داده شده است.

خجسته گفت : داوطلبانی که به صورت سبز رنگ نتیجه صحت سنجی مدارک خود را دریافت می کنند با کد رهگیری اعلام شده می توانند در ۲۷ مهر ماه امسال وارد سامانه ثبت نام نهایی برای انتخابات دوازدهمین دوره مجلس شورای اسلامی شوند.

وی با تاکید بر اینکه رد صحت سنجی مدارک هر فرد به معنی احراز یا عدم احراز نیست ، گفت : طبق قانون در این مرحله، امکان ثبت اعتراض از ۲۷ شهریورماه تا ۲ مهرماه وجود دارد و داوطلبین می توانند در صورت رفع اشکال و نواقص مدارک و دریافت تاییدیه ۶ دستگاه مربوطه ، کد رهگیری برای ثبت نام نهایی دریافت کنند.

مدیرکل سیاسی ، انتخابات و تقسیمات کشوری استانداری هرمزگان با بیان اینکه برای داوطلبی دوازدهمین دوره انتخابات مجلس شورای اسلامی از حوزه های انتخابیه استان هرمزگان ۴۰۵ نفر پیش ثبت نام کرده اند گفت : این آمار حدود سه و نیم برابر داوطلبان انتخابات دور یازدهم است که ۱۱۳ نفر بود.

خجسته گفت : از این میزان ثبت نام کننده ، ۳۴۲ نفر را آقایان  و ۶۳ نفر را بانوان تشکیل می دهند.

انتخابات دوازدهمین دوره مجلس شورای اسلامی همزمان با انتخابات ششمین دوره مجلس خبرگان رهبری ، ۱۱ اسفندماه امسال در سراسر کشور برگزار خواهد شد.

پایان خبر /