مدیر پیشگیری و رفع تخلفات شهری شهرداری بندرعباس از جمع‌آوری 568 نفر در قالب طرح‌های جمع‌آوری معتادان متجاهر از ابتدای سال 1402 تاکنون خبر داد و گفت : از این تعداد 300 نفر مشمول نگهداری در کمپ های ترک اعتیاد شدند.

به گزارش پایگاه خبری صبح دریانیوز ، مهدی باستین در خصوص برنامه کاری جمع آوری معتادین گفت : گشت زنی به صورت مستمر توسط نیروهای گشتی ستاد آسیب دیدگان اجتماعی در بلوارهای اصلی، چهارراه ها، نوار ساحلی، بوستانها، ساختمانهای مخروبه و اماکن عمومی جهت جمع آوری معتادین متجاهر و انتقال به کمپ ماده ۱۶ و تحویل به دستگاه های مربوطه صورت می پذیرد.

باستین در ادامه گفت : پس از انتقال این افراد به ستاد آسیب دیدگان اجتماعی غربالگری آنها صورت می پذیرد و با حضور پزشک و مددکار تیم غربالگری پذیرش و به کمپ ماده ۱۶ انتقال داده می شوند.

وی در خصوص وضعیت افرادی که در کمپ های ترک اعتیاد پذیرش نشدند اینطور توضیح داد : از میان ۲۶۸ افرادی که جمع آوری شده بودند تعدادی به علت سن بالای ۶۰ سال و زیر ۱۸ سال و عدم تایید پزشک بهزیستی به علت بیماری توسط مراکز درمانی پذیرش نشده چرا که ممکن است منجر به بیماری در افراد دیگر شوند و تعدادی نیز به خانواده هایشان تحویل داده شدند.

مدیر پیشگیری و رفع تخلفات شهری شهرداری بندرعباس در پایان از شهروندان خواست در صورت مشاهده معتادان متجاهر در محلات و یا سایر نقاط شهر به سامانه ۱۳۷ شهرداری بندرعباس اطلاع دهند.

پایان خبر /