استاندار هرمزگان با اشاره به اینکه ساخت شناور به عنوان یک دغدغه مهم از سوی سازمان بنادر و دریانوردی مطرح است ، گفت : این سازمان حمایت‌های مالی لازم را مدنظر قرار داده است تا صنعت پیشران دریا به خوبی فعالیت کند.

به گزارش صبح دریانیوز ، مهدی دوستی در همایش توسعه دریامحور و گرامیداشت روز ملی حمل و نقل دریایی و بندری که با حضور مهرداد بذرپاش وزیر راه و شهرسازی و تعدادی از استانداران استان‌های ساحلی و جامعه دریایی و بندری کشور برگزار شد ، اظهار داشت : ضرورت توسعه سخت افزاری و نرم افزارییکی از مهم ترین مسائل در حوزه دریایی و بندری است و باید به صورت جدی مدنظر قرار گیرد.

دوستی ادامه داد : باید بدانیم که هفت میلیونTEU ظرفیت کانتینری در هرمزگان داریم که ظرفیت عملیاتی حدود ۲ میلیون تن است.

وی با تاکید بر ضرورت هماهنگ سازی سیاست‌گذاری سخت‌افزاری و نرم‌افزاری در حوزه دریایی و بندری ، عنوان کرد : پوشش ریسک در حوزه دریایی و بندرییک اولویت مهم است و باید هماهنگی‌های لازم در این بخش صورت گیرد.

استاندار هرمزگان با اشاره به اینکه اقتصاد دریامحور نیازمند حمایت است ، گفت : مزیت‌های نسبی ما در بخش بالای زنجیره ارزش متمرکز شده است و باید از مزیت‌های سرزمینی بهره مند شویم.

دوستی با بیان اینکه تامین مالی در حوزه دریایی و بندرییک مساله بسیار مهم به شمار می‌رود که از سوی سازمان بنادر و دریانوردی مدنظر قرار گرفته است ، اظهار داشت : در عین حال شناورسازییکی از دغدغه‌های مهم سازمان بنادر و دریانوردی است و حمایت‌های لازم را در این زمینه مدنظر قرار داده تا صنعت پیشران دریا به خوبی فعالیت کند.

وی ادامه داد : استانداردسازی در حوزه دریایی و بندری مساله بسیار مهمی است و باید از ظرفیت بیمه‌ها به منظور پوشش ریسک بهره مند شویم.

استاندار هرمزگان تاکید کرد : نباید صنعت به مجوزها گره بخورد و صنعت شناورسازی باید به گونه‌ای پیش برود که فعالیت‌ها دچار وقفه نشود و شاهد رونق این صنعت در کشور باشیم.

پایان خبر /