رئیس سازمان مدیریت پسماند شهرداری بندرعباس گفت : در شش ماهه اول سال جاری ، ۵۲۲ تن زباله های عفونی بیمارستانی و مراکز بهداشتی و درمانی جهت جلوگیری از انتشار آنها در محیط زیست جمع آوری و طبق دستورالعمل ویژه دفن شده است.

به گزارش پایگاه خبری صبح دریانیوز ، حمید جمالی بیان داشت : با توجه به میزان بالای آلودگی و خطرناک بودن زباله های عفونی ، تعداد ۹۵ مراکز بهداشتی و درمانی ، بیمارستان ها و آزمایشگاه ها در نیمه اول سال جاری ضمن عقد قرارداد با سازمان پسماند ، زباله های آنها روزانه در زمان مشخص جمع آوری شد.

وی با بیان اینکه به استناد قانون مدیریت پسماند ، مدیریت پسماندهای عفونی بر عهده تولید کننده است و شهرداری وظیفه ای برای جمع آوری آنها ندارد ، افزود : رهاسازی پسماندهای عفونی تهدیدی جدی برای سلامت جامعه و محیط زیست است چه بسا که موجب شیوع بیماری های عفونی خواهد شد بنابراین به جهت حفظ بهداشت و سلامت عمومی ، سازمان پسماند نسبت به جمع آوری و دفن اصولی آنها اقدام می نماید.

رئیس سازمان مدیریت پسماند شهرداری بندرعباس در ادامه این خبر ، عنوان کرد : طبق آمار اخذ شده در بندرعباس روزانه بیش از ۲ تن پسماندهای عفونی از مراکز بهداشتی و درمانی که با سازمان مدیریت پسماند قرارداد دارند جمع آوری می شود.

جمالی ادامه داد : این نوع پسماند جز پسماندهای خطرناک طبقه بندی شده است که دفن آن ها هم دارای شرایط ویژه است و با ماشین ، نیرو و تجهیزات مجزا از پسماندهای دیگر حمل شده و در محل مجزا به همراه آهک دفن می گردد.

وی خاطرنشان کرد : با توجه به هزینه بالای جمع آوری و دفن پسماند ، تعدادی از مراکز بهداشتی و درمانی طرف قرارداد نسبت به پرداخت هزینه به این سازمان اقدام نمی نمایند و از این جهت مشکلاتی را برای جمع آوری به وجود می آورند که چنانچه این روند ادامه داشته باشد دیگر سازمان قادر به جمع آوری و دفن پسماندهای این مراکز نخواهد بود.

انتهای پیام