مدیرکل آموزش و پرورش هرمزگان با تأکید بر مشکلات مالی و زیرساختی استان، خواستار توجه بیشتر نمایندگان مجلس به وضعیت مدارس شبانه‌روزی و کاهش نابرابری‌های آموزشی شد.

به گزارش صبح دریانیوز،محمد قویدل، مدیرکل آموزش و پرورش استان هرمزگان در جلسه‌ای که با حضور محمد آشوری، فاطمه جراره، سید عبدالکریم هاشمی نمایندگان مردم هرمزگان در مجلس شورای اسلامی؛ حامد صبوری مدیرکل دفتر امور مجلس وزارت آموزش و‌ پرورش، اعضای شورای معاونین و روسای آموزش و پرورش استان هرمزگان برگزار شد به مشکلات و چالش‌های موجود در مدارس شبانه‌روزی استان اشاره کرد.

وی خاطرنشان کرد: «با توجه به شرایط خاص استان هرمزگان و تعداد بالای مدارس شبانه روزی که قریب به ۱۴ هزار دانش آموز رو پوشش می دهند  مجبور هستیم از تمامی منابع موجود  استفاده‌ کنیم تا دانش‌آموزان در معرض ترک تحصیل قرار نگیرند.

مدیرکل آموزش و پرورش استان هرمزگان با بیان محرومیت‌های موجود در برخی مناطق استان گفت: «مناطق روستایی و محروم استان نیاز به توجه ویژه دارند».

قویدل تصریح کرد: خوشبختانه با اقدامات صورت گرفته در کمتر از ۲ سال، سرانه فضاهای ورزشی دانش آموزان استان از ۰/۳۲ درصد به ۰/۵۰ درصد رسیده است و‌ امکانات ورزشی خوبی برای دانش آموزان استان فراهم شده است.

وی در پایان از نمایندگان مجلس خواست تا در تخصیص بودجه و ارتقای زیرساخت‌های آموزشی استان، حمایت‌های لازم را به عمل آورند تا بتوان عدالت آموزشی را به نحو مطلوب‌تری در استان اجرایی کرد.

پایان خبر/