رییس دانشگاه علوم پزشکی هرمزگان با همراهی رییس اورژانس ۱۱۵ از شناور آمبولانس دریایی در حال ساخت بازدید کرد.

به گزارش صبح دریانیوز ، غلامعلی جاودان ضمن بازدید از شناور مذکور گفت : موقعیت سوق الجیشی استان هرمزگان بالاخص جزایر ابوموسی و تنب بزرگ و کوچک ایجاب مینماید که این شناور هر چه زودتر به بهربرداری رسیده و به مردم شریف این جزایر خدمات ارائه نمایید.

جاودان در ادامه افزود : در حال حاضر، تجهیزات فنی از جمله تجهیرات راهبری و ارتباطی، موتور و ژنراتور شناور نصب شده است. دکوربندی، طراحی و نصب تجهیزات پزشکی انجام شده است و طی هفته جاری به آب اندازی و تست های دریانوردی بر روی شناور انجام خواهد شد.

وی پیشرفت پروژه را طبق نظر کارشناسان حدود ۹۰ درصد اعلام کرد و گفت: این شناور قابلیت حمل چهار بیمار به صورت خوابیده و ۱۲ بیمار به صورت نشسته را دارد. تخت های این شناور مانند تخت های بخش های مراقبت های ویژه، مجهز به دستگاه مانیتورینگ قلبی، دستگاه القاء تنفس مصنوعی و دستگاه شوک قلبی اتوماتیک و هوشمند می باشد.

این شناور قابلیت تردد در آب های آزاد و شرایط جوی ناپایدار را دارد. محدوده عملیاتی این شناور جزایر ابوموسی، تنب بزگ و کوچک، کیش و لاوان می باشد و بیماران را به بندرلنگه منتقل می نمایید.

در حاشیه این بازدید جاودان از درمانگاه روستای دژگان ، بیمارستان نیاپور و پایگاه شهری اورژانس ۱۱۵ شهر بندرخمیر بازدید کرد.

پایان خبر /