مدیرکل شیلات هرمزگان با توجه به فشار بر ذخایر آبزیان و تحقق برنامه‌های تحولی وزارت جهاد کشاورزی گفت : در حال تشویق و حمایت از جامعه صیادی و سرمایه‌گذاری برای ورود به حوزه‌های آبزی پروری به‌ ویژه پرورش ماهی در قفس هستیم.

به گزارش پایگاه خبری صبح دریانیوز ، مسعود بارانی در نشست بررسی فعال‌سازی مجوزهای پرورش ماهی در قفس و طرح‌های تکثیر ماهیان دریایی در استان ، با بیان اینکه پرورش ماهیان دریایی در قفس یک ظرفیت فعال در حوزه دانش‌بنیان ، اشتغال‌زایی ، تامین امنیت غذایی و اقتصاد مقاومتی است ، تصریح کرد : بدون شک با افزایش حمایت‌ از این صنعت و رفع موانع توسعه‌ای آن می‌توان اتفاقات خوبی را در حوزه اقتصاد استان و کشور رقم زد.

بارانی بیان کرد : استفاده از ظرفیت آب دریا، استفاده نکردن از آب‌شیرین در این طرح باتوجه به محدودیت‌های آن، نیاز نداشتن به سرمایه‌گذاری سنگین و ثابت، رشد مناسب ماهی‌ها در دوره هشت تا ۱۰ ماهه و طعم خوب ماهی و بازارپسندی از مهم‌ترین مزایای پرورش ماهی در قفس است.

وی اظهار کرد : همچنین توجه ویژه به پویایی بیشتر در مسیر تولید بچه ماهی، تمرکز اتحادیه و تشکل‌های آبزی پروری برای تامین بچه ماهی مورد نیاز این صنعت و ارتقای تلاش در مراکز تکثیر ماهیان دریایی را در دستورکار داریم.

مدیرکل شیلات هرمزگان ادامه داد : صیانت بیشتر از ذخایر، نگرش اکوسیستم محور، کاهش فشار بر ذخایر و بهبود معیشت و اقتصاد صیادان باتوجه به کاهش ذخایر را از مهم‌ترین دلایل دعوت جامعه صیادی برای ورود به آبزی پروری است.

بارانی با اشاره به نقش و اهمیت تولید ماهیان دریایی در راستای اشتغال‌زایی، رونق تولید و توسعه پایدارگفت: استان هرمزگان به عنوان قطب مهم پرورش ماهی در دریا با ظرفیت شناخته شده افزون بر ۱۱۳ هزار تن در کشور مطرح است که خوشبختانه در دولت مردمی تلاش‌های خوبی برای به بهره‌برداری رساندن این ظرفیت در استان با حمایت سازمان شیلات ایران و استانداری هرمزگان انجام شده است که امید است با همت بخش خصوصی هرچه سریع‌تر شاهد به تولید رسیدن و ارتقای تولید این مزارع باشیم.

گام‌های خوبی در حوزه توسعه پرورش ماهی در قفس برداشته‌ایم

مجری طرح توسعه پرورش ماهی در قفس سازمان شیلات ایران نیز در این نشست با بیان اینکه استان هرمزگان ظرفیت‌های خوبی در حوزه‌های شیلات به ویژه آبزی پروری و صیادی دارد، تصریح کرد : اقدامات خوبی در حوزه شیلات در استان انجام شده است و امید است در آینده نزدیک شاهد شکوفایی شیلاتی بیش از پیش در این منطقه باشیم.

محمد جدی با تاکید برحرکت استوار در مسیر خودکفایی تولید و تکثیر بچه ماهی در استان بیان کرد : خوشبختانه با حمایت سازمان شیلات ایران گام های خوبی در حوزه توسعه پرورش ماهی در قفس برداشته شده است. وی یادآورشد: در شرایط کنونی همه باید در جهت تامین پروتئین مورد نیاز جامعه تلاش مضاعف نمایند و برای تسریع در اجرای طرح‌های تکثیر و پرورش ماهی درقفس پیگیری‌های جدی انجام شده که خوشبختانه شیلات هرمزگان توانسته گام‌های خوبی در این زمینه بردارد.

در این نشست نمایندگان و بهره برداران حاضر در نشست نیز به بیان مسائل و چالش ها و همچنین ارائه راهکارهای پیشنهادی خود پرداختند.

پایان خبر /