امروز با حضور استاندار هرمزگان،احمد مرادی نماینده مردم هرمزگان در مجلس شورای اسلامی،فرماندار قشم، سرپرست اداره کل شیلات هرمزگان و جمعی از مسئولان مرکز بازسازی ذخایر آبزیان با ظرفیت تولید پنج میلیون قطعه بچه ماهی کلنگ زنی شد.

به گزارش پایگاه خبری صبح دریانیوز ، استاندار هرمزگان در آئین این مراسم گفت: سفر ریاست جمهوری در آبان ماه سال گذشته به استان دستور ساخت ۳مرکز بازسازی ذخایر آبزیان صادر شد که پس از طی مراحل لازمه، امروز شاهد گلنگ زنی یک مرکز در جزیره قشم هستیم.

مهدی دوستی با اشاره به اهمیت حفظ و بازسازی ذخایر ارزشمند آبزیان بر تسریع در احداث مراکز بازسازی ذخایر آبزیان تاکید کرد و افزود: با توجه به فشار مضاعف بر ذخائر آبزیان خلیج فارس و دریای عمان و برداشت بالغ بر صد هزار تن مازاد بر ذخائر و افزایش شناورهای بدون مجوز در طول نوار ساحلی باید هر چه سریع‌تر حداقل سه مرکز بازسازی و حفاظت از ذخائر ژنتیکی آبزیان خلیج فارس و دریای عمان ایجاد شود.

دوستی تصریح کرد: در آینده ای نزدیک استان هرمزگان شاهد بهره برداری از سه مرکزبازسازی ذخایر آبزیان در شهرستان های قشم، بندرلنگه و جاسک خواهیم بود.

در ادامه سرپرست اداره کل شیلات هرمزگان گفت: روند ایجاد و کلنگ زنی و آغاز عملیات اجرایی سه مرکز بازسازی ذخایر آبزیان در هرمزگان با حمایت و پیگیری معاون وزیر و ریاست سازمان شیلات ایران، استاندار هرمزگان و نمایندگان مردم در مجلس شورای اسلامی محقق شد و امید داریم در آینده ای نزدیک شاهد بهره برداری از مراکز باشیم‌

مسعود بارانی مساحت این پروژه را بالغ بر هشت هکتار خواند و تصریح کرد: این مرکز ظرفیت تولید پنج میلیون قطعه بچه ماهی بومی در سال را دارد.

بارانی پیش بینی اعتبارمورد نیاز برای اجرای این طرح ۱۰۰ میلیارد تومان خواند و گفت: اعتبار این طرح از محل سفرهای استانی ریاست جمهور تامین می شود‌.

وی جبران بخشی از فشار بر ذخایر آبزیان بر اثر برداشت بی رویه، ترمیم و کمک به احیاء ذخیره گاهها و حفظ ذخایر آبزیان، ایجاد توازن در اکوسیستم،حفظ جمعیت روستایی و ساحل نشینان، صید و صیادی پایدار، تثبیت اشتغال و کمک به امنیت غذایی و پدافند غیرعامل را از ضرورت ها اهم اهداف اجرای طرح بازسازی ذخایر آبزیان خواند.

انتهای خبر /