معاون دریایی بنادر و دریانوردی هرمزگان از آغاز مرحله نخست بازرسی از شناورهای مسافری و لندینگ‌کرفت‌های حمل خودرو سرنشین‌دار ویژه تعطیلات دهه مبارک فجر و طرح نوروز ۱۴۰۳ خبر داد.

به گزارش صبح دریانیوز ، اسماعیل مکی‌زاده با اشاره به آغاز مرحله نخست بازرسی از شناورهای مسافری طرح نوروز ۱۴۰۳ در این استان اظهار داشت : این طرح در راستای ارتقا سطح ایمنی دریانوردی و انجام سفر ایمن برای گردشگران و مسافران دریایی آغاز شده است.

مکی‌زاده ادامه داد : نخستین مرحله از اجرای طرح کنترل و بازرسی ویژه طرح نوروز ۱۴۰۳ و ایام ترافیک سفرهای دریایی با بازرسی از هشت فروند لندینگ کرافت حمل خودرو با سرنشین درحال تردد بین بنادر چارک و آفتاب به بندر کیش انجام شده است.

به گفته وی هم‌چنین چهار فروند لندینگ‌کرافت بین بنادر پل و لافت و ۱۳ فروند شناور مسافری درحال رفت و آمد بین بنادر شهید حقانی به شهید ذاکری و هرمز مورد بازرسی قرار گرفتند.

معاون دریایی اداره‌کل بنادر و دریانوردی هرمزگان با بیان اینکه از ابتدای آغاز این طرح ۲۵ شناور مورد بازرسی قرار گرفته است ، افزود:  به منظور اطمینان از وضعیت ایمنی شناورهای درحال تردد، بازرسی فنی و ایمنی توسط افسران کنترل و بازرسی شناورها انجام شد.

مکی‌زاده گفت : در این بازرسی‌ها تجهیزات ایمنی و نجات جان، اطفا حریق، ناوبری و کمک ناوبری، وضعیت موتورهای اصلی و ژنراتورها، وضعیت بدنه شناور و همچنین توانمندی خدمه شناور مورد ارزیابی قرار گرفت.

وی خطرنشان کرد : نواقص احصایی از بازرسی‌ها با مشارکت بازرسان اداره ثبت شناورها و موسسات رده‌بندی در حال انجام است.

در حال حاضر ۳۷ فروند شناور مسافری و ۲۲ فروند لندینگ‌کرافت در مسیرهای دریایی استان هرمزگان درحال رفت و آمد هستند.

پایان خبر /