معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استانداری هرمزگان بر اهمیت بسیار زیاد تکمیل واکسیناسیون به خصوص تزریق دوز سوم واکسن کرونا در جلوگیری از فوت بر اثر ابتلا به کرونا، تاکید کرد.

به گزارش پایگاه خبری صبح دریانیوز،علی رئوفی در نشست ستاد استانی مدیریت بیماری کرونا در هرمزگان با تاکید بر اینکه حفظ سلامت مردم اولویت نخست و اصلی این ستاد است، عنوان کرد: فرمانداران، بخشداران و مجموعه مدیران دستگاه‌های اجرایی در استان هرمزگان، تلاش مضاعفی در راستای جلوگیری از عادی انگاری داشته باشند و رعایت دستورالعمل‌های بهداشتی به طور جدی پیگیری و نظارت شود.

رئوفی با تاکید بر ضرورت رعایت فاصله‌گذاری، استفاده از ماسک و کاهش تجمعات، ادامه داد: جلوگیری از تجمع بیش از ۲۰ درصد ظرفیت در تالارهای پذیرایی ضروری است و همچنین لازم است، با توجه به شرایط شیوع سویه اومیکرون ویروس کرونا، رستوران ها حداقل به مدت یک هفته، غذا را صرفا به صورت بیرون بر ارائه دهند.

وی افزود: با توجه به فصل گردشگری در استان هرمزگان، رعایت حداکثری دستورالعمل‌های بهداشتی در اصناف، بازارها و مجتمع های تجاری، مورد تاکید ویژه است.

رئوفی تصریح کرد: در خصوص مدارس و دانشگاه‌ها نیز تعطیلی عمومی نداریم اما به اقتضای شرایط هر مرکز آموزشی، در خصوص آن تصمیم‌گیری می‌شود.

وی با اشاره به اهمیت بسیار زیاد تکمیل واکسیناسیون به خصوص تزریق دوز سوم واکسن کرونا در جلوگیری از فوت بر اثر ابتلا به کرونا، گفت: بیشتر فوت شدگان ناشی از ابتلا به کرونا در هرمزگان، واکسن تزریق نکرده‌ یا سه دوز واکسیناسیون کامل را انجام نداده بودند و با توجه به این موضوع، مردم تکمیل واکسیناسیون و تزریق دوز دوم و سوم واکسن کرونا را با جدیت انجام دهند.

معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استانداری هرمزگان خاطرنشان کرد: برای اینکه تا عید نوروز شرایط بهتری به لحاظ مدیریت بیماری کرونا داشته باشیم، اجرای مصوبات این ستاد به طور جدی از سوی کمیته‌های مرتبط و دستگاه‌های مسئول پیگیری و نظارت شود.

انتهای پیام