با مصوبه هیات وزیران ، ۱۳۰ هزار فقره تسهیلات قرض‌الحسنه برای گازکشی داخلی خانه‌ها در هرمزگان و استان‌های همجوار با دوره بازپرداخت ۵ ساله پرداخت می‌شود‌.

به گزارش پایگاه خبری صبح دریانیوز ، مهدی دوستی استاندار هرمزگان با اشاره به تلاش دولت برای گازرسانی به تمام مناطق کشور ، گفت : خوشبختانه در دولت سیزدهم گام‌های محکمی در رابطه با گازرسانی برداشته شده است اما به دلیل بالا بودن هزینه‌های لوله‌کشی گاز به داخل منازل بسیاری از مردم رغبتی به استفاده از این امکان نشان نمی‌دهند.

دوستی با بیان اینکه ، دولت برای رفاه مردم تلاش می‌کند ، گفت : برای اینکه موانع مالی گازکشی به خانه‌ها برداشته شود، دولت بانک مرکزی و بانک‌های عامل را موظف کرده است که برای این منظور تسهیلات قرض‌الحسنه پرداخت کنند.

وی تاکید کرد : بر اساس تصویب‌نامه هیات وزیران ، بانک مرکزی از طریق بانک‌های عامل نسبت به اعطای ۱۳۰ هزار فقره تسهیلات بانکی قرض الحسنه جهت افزایش اشتراک پذیری گاز و انجام لوله کشی داخلی منازل در شهرها و روستاهای استان‌های خوزستان ، کرمان ، سیستان و بلوچستان ، هرمزگان ، بوشهر و کهگیلویه و بویر احمد اقدام خواهد کرد.

استاندار هرمزگان عنوان کرد : میزان این تسهیلات یکصد و پنجاه میلیون ریال (۱۵ میلیون تومان) با دوره بازپرداخت پنجساله است که به هر خانوار که در استان هرمزگان و استان‌های مذکور بخواهند گازکشی کنند پرداخت خواهد شد.

پایان خبر /