رئیس سازمان صمت هرمزگان ،  در نشست خبری به مناسب دهۀ فجر عنوان کرد: برای اجرای طرح‌های حوزه صمت، ۱۶۱ هزار میلیارد تومان، و ۳۰۵ میلیون یورو هزینه شده است.

به گزارش صبح دریا نیوز ، خلیل قاسمی با اشاره به سفر دوم رئیس جمهور به هرمزگان، افزود: واحد تولید کنسانتره آهن پدیده کاووش رضوان، نیروگاه آلومنیوم، پالایشگاه نفت آفتاب و یک واحد تولید فرآورد‌های نفتی با نام پایا مهم‌ترین این طرح هاست.

قاسمی ، با بیان اینکه  با بهره برداری از این طرح‌ها برای ۳۱۳۰ نفر شغل ایجاد می‌شود، ادامه داد : اجرای ۳۷ طرح صنعتی هم در دهۀ فجر انقلاب اسلامی در استان آغاز می‌شود که هزینه اجرای این طرح ها  ۱۴۵ هزار میلیارد تومان برآورد شده است.

وی، گفت : طرح توسعه فولاد کاوه، افزایش گسترش زنجیره ۱۰ میلیون تن فولاد – در شهر فولاد نوین بندرعباس و در حوزه شوینده‌ها تولید الکل چرب از مهم‌ترین طرح‌هایی است که مجوز اجرای آنها صادر شده است.

این مدیر صنعتی ، خاطر نشان کرد: در ۹ ماهه امسال ۱۱۳ هزار و ۵۱۸ بازرسی از واحد‌های صنفی و غیر صنفی استان هم صورت گرفت که از این شمار برای ۸۳۲ واحد صنفی متخلف پرونده تشکیل شده است.

قاسمی ، اضافه کرد : این واحد‌های متخلف به پرداخت ۸۰ هزار میلیارد ریال جریمه نقدی محکوم شدند.

 

*مدیرعامل شرکت شهرک های صنعتی هرمزگان :

بهره برداری از ۱۳۵  طرح زیرساختی و صنعتی در دهۀ فجر امسال / ساخت نخستین کارخانه تولید دارو در استان

مدیرعامل شرکت شهرک‌های صنعتی هرمزگان نیز در این نشست گفت: در دهه فجر امسال و سفر رئیس جمهور ۱۳۵ طرح زیرساختی و صنعتی هم در استان به بهره برداری می‌رسد.

سید امیر امیری زاد ، توضیح داد :  از این شمار ۷ ناحیه صنعتی جدید با اعتبار ۶۲۴ میلیارد تومان و ۱۲۸ طرح صنعتی با ۲ هزار و ۲۴۰ میلیارد تومان به بهره برداری می‌رسد.

امیری زاد ، با بیان اینکه در ۷ ناحیه زیرساختی صنعتی در مساحت ۲۴۳ هکتار، ۵۷ قرارداد سرمایه گذاری منعقد شده است، خاطرنشان کرد: زمینه ایجاد ۸۸۰ طرح صنعتی هم در این نواحی فراهم شده است و همچنین با بهره برداری از این طرح ها  زمینه اشتغال ۸۰۰ نفر فراهم می شود .

وی ، تصرح کرد: تولید هیدروکربن، پالایش و بسته بندی قیر، انواع روغن و روغن‌های تصفیه اول و دوم، واحد‌های تولیدی صنعت ساختمانی همچون بتن آماده و انواع لوله و واحد‌های صنایع غذایی هم جزء ۱۲۸ طرح صنعتی آماده بهره برداری است.

مدیرعامل شرکت شهرک‌های صنعتی هرمزگان ، از آغاز اجرای ۲۹ طرح صنعتی در شهرک‌ها و نواحی با اعتبار ۵۰۷ میلیارد تومان در دهۀ فجر امسال و سفر هیئت دولت خبر داد .

امیری زاد به  ساخت نخستین کارخانه تولید دارو در استان و صنایع غذایی  به عنوان مهم ترین این طرح ها اشاره کرد .

پایان خبر /

خبرنگار : جمیله دبیری نیا