نشست هم اندیشی مدیرعامل ، معاون امداد ، معاون جوانان و مسئول دفتر نمایندگی ولی فقیه در جمعیت هلال احمر هرمزگان با داوطلبان ، امدادگران ، دانشجویان و جوانان جمعیت برگزار شد.

به گزارش صبح دریانیوز ، مدیرعامل هلال احمر هرمزگان در این نشست هم اندیشی به تشریح اهم اقدامات صورت گرفته طی ۲ سال اخیر توسط این جمعیت در حوزه های امدادرسانی ، ارائه خدمات داوطلبانه ، بهداشت و درمان همچنین فعالیت های فرهنگی پرداخت.

مختار سلحشور گفت : استان هرمزگان طی دو سال اخیر حوادث متعددی را تجربه کرده که در حوزه جاده ای بیش از ۱۳۰۰ حادثه و ۱۱۳۱مورد نیز سایر حوادث بوده همچنین در برخی از حوادث گسترده همچون زلزله پاییز ۱۴۰۰ در بخش فین به بیش از ۲۶۰۰۰نفر امدادرسانی شد.

سلحشور افزود : در پی وقوع زلزله سایه خوش در تابستان ۱۴۰۱ بیش از ۱۲۳۰۰نفر خدمات امدادی دریافت کردند و در سیل های متعدد در شرق استان بالغ بر ۸۰هزار نفر از خدمات امدادو نجات جمعیت هلال احمر بهره مند شدند.

وی با بیان اینکه جمعیت هلال احمر هرمزگان در حوزه محرومیت زدایی پروژه های متعددی را اجرا نموده است ، گفت : مهم ترین آن پروژه اخیر مقابله با اثرات سوء خشکسالی با همکاری فدراسیون بین المللی صلیب سرخ و مشارکت مردم ژاپن بوده که بیش از ۱۰میلیارد تومان در بخش های مختلف از جمله جهت کاهش اثرات تنش های آبی ، آموزش و سلامت اقدام شده و بیش از ۴۰۰۰نفر از این خدمات بهره مند شدند.

مدیرعامل جمعیت هلال احمر هرمزگان با بیان اینکه در طرح ملی نذر آب نیز طی ۲ سال گذشته بیش از ۹٫۵ میلیارد تومان اعتبار در حوزه آبرسانی از سوی خیرین جذب شده است ، اظهار کرد : در حوزه خدمات درمانی رایگان در راستای محرومیت زدایی نیز بالغ بر ۱۹میلیارد تومان به بیماران نیازمند ارائه شده است.

مختار سلحشور در ادامه آموزش را از وظایف مهم جمعیت هلال احمربرشمرد و تصریح کرد : در حوزه آموزش های همگانی طی دو سال گذشته بیش از ۱۹۰۰دوره آموزشی برگزار و بیش از ۳۶هزار نفر را مخاطب قرار داده است همچنین دوره های تخصصی هلال احمر که جامعه هدف آن بیشتر امدادگران و نجاتگران هلال احمر هستند ۱۳۳ دوره تخصصی با بیش از ۳۳۰۰بهره ور برگزار شده است.

سلحشور یادآور شد : طی ۲سال گذشته بیش از ۳۲۰خانه هلال در سراسر استان راه اندازی شده که عمدتا در زمینه های آموزش ،آگاه سازی جوامع محلی و ترویج ماموریت های جمعیت هلال فعالیت دارند همچنین اقدامات موثری جهت تشکیل تیم های عملیاتی امداد و نجات در تعدادی از خانه های هلال صورت گرفته است.

وی با اشاره به فعالیت های جمعیت هلال در زمینه امور فرهنگی گفت : طی این مدت در طرح ملی ایمنی و سلامت مسافران نوروزی به بیش از ۱۵۹ هزار نفر خدمات آموزشی ارائه شده همچنین اجرای طرح شوق رویش با بیش از ۱۰۲ هزار بهره ور با هدف غنی سازی اوقات فراغت کودکان ، اجرای طرح یاس با بیش از ۱۶۰۰ بهره ور با همکاری کمیته امداد امام خمینی(ره) ، اجرای طرح دادرس و ارائه آموزش بیش از ۱۵۰۰۰ دانش آموز صورت گرفته است.

مدیرعامل جمعیت هلال احمر هرمزگان با بیان اینکه در حوزه پیشگیری از اعتیاد و مبارزه با مواد مخدر بیش از ۱۱هزار نفر از خدمات آموزشی این طرح بهره مند شدند ، ادامه داد : هلال احمر هرمزگان طی ۲سال گذشته با اعزام تیم های تخصصی پزشکی و درمانی به مناطق کم برخودار بیش از ۶۱۰۰نفر خدمات درمانی رایگان ارائه داده است.

در ادامه این جلسه مسئول دفتر نمایندگی ولی فقیه به تببین نقش دانشجو در رشد و توسعه جامعه پرداخت همچنین داوطلبان، امدادگران ، جوانان و دانشجویان حاضر در این نشست به بیان نقطه نظرات و پیشنهادات خود پرداختند و در پایان از دانشجویان برتر و فعال عضو کانون های دانشجویی جمعیت هلال احمر دانشگاههای شهرستان بندرعباس تجلیل به عمل آمد.

پایان خبر /