نشست مشترکی با حضور فرماندهان بسیج سازندگی هرمزگان ، مدیرکل و معاونان منابع طبیعی هرمزگان با دستور کار همکاری در طرح مردمی کاشت یک میلیارد درخت برگزار شد.

به گزارش صبح دریانیوز ، مدیرکل منابع طبیعی وآبخیزداری هرمزگان گفت : به فرموده مقام معظم رهبری هر ایرانی سه درخت و این شعار به صورت اجرایی در کل کشور از اسفندماه در دستور کار قرار گرفت.

موسوی گفت : در هرمزگان ۳ میلیون نهال حرا با کمک ۱۸ گروه مردمی تولید شد و فرهنگ سازی این طرح به خوبی در حال اجراست.

وی افزود : مستندسازی خوبی از تولید و کاشت حرا در هرمزگان انجام شده و امروز مردم خودشان تمایل به تولید و کشت حرا دارند.

مدیرکل منابع طبیعی وآبخیزداری هرمزگان گفت : حراکاری در سواحل مزایای زیادی دارد و مهمترینش غنی سازی ذخیره گاه های تخم ریزی آبزیان و لارو میگو است که در اقتصاد و معیشت مردم هم نقش مهمی دارد.

موسوی گقت : در سال جاری تعهد ما تولید ۶ میلیون و ۵۰۰ هزار اصله نهال است که ۳ میلیون نهال حرا تولید و کاشت شده و مابقی گونه های بیابانی و جنگلی وزراعت چوب است که تا پایان سال کاشت می شود.

وی افزود : حضور بسیج سازندگی در کنار منابع طبیعی می تواند حرکتی عظیم و گامی روبه جلو باشد و هر پایگاه می تواند در تولید و کاشت نهال نقش مهمی داشته و در هرشهرستان هم این کار مشخص و اجرایی شده است تا با مشارکت بسیج و منابع طبیعی و جوامع محلی در راستای طرح مردمی کاشت یک میلیارد درخت پیش برویم.

این مقام مسئول تاکید کرد : در پویش مردمی هدف مان کارکردن در جاهایی است که آب است و مردم علاقه مند و مشارکت طلب هستند ؛ نهالی که کاشت می شود باید به‌دقت نگهداری و کشت وابیاری بشود تا بتوانیم به ترسیب کربن وکاهش آلودگی هوا و احیا طبیعت کمک نماییم.

معاون فنی منابع طبیعی وآبخیزداری هرزمگان نیز در این جلسه گفت : بهترین زمان کاشت نهال در همین روزهاست وباتوجه به شرایط آب وهوایی نیاید فرصت را از دست داد. برای استقاده بهینه از ظرفیت بسیج سازندگی وقرارگاه سازندگی برنامه ریزی و شناسایی مکان‌های قابل دسترسی جهت کاشت و نگهداری نهال هاست.

وی گفت: در هر روستا مدارسی هست که می توان از ظرفیت آنها برای کاشت نهال بهره گرفت.

پایان خبر /