نشست صمیمی مدیر کل بورس و اعزام دانشجویان سازمان امور دانشجویان با حضور رئیس سازمان صمت استان و صاحبان صنایع استان هرمزگان برگزار شد.

به گزارش صبح دریانیوز ، خلیل قاسمی گفت : با توجه به ظرفیتها و پتانسل های موجود در استان هرمزگان و همچنین صدور ۱۷۰۰ مجوز صنعتی برای صنایع استان، سازماندهی، تقویت و تامین نیروی انسانی صنایع استان جز اولویت ها بشمار می رود.

قاسمی افزود : امروزه بدنبال این هستیم تا بتوانیم بورس صنعت مشاغل را پایه گذاری کنیم و با نگاه به اهمیت موضوع به نیروی های انسانی مهارت دیده در صنایع تقویت ببخشیم.

وی اظهار داشت : همانگونه که تامین مواد اولیه برای صنایع مهم است، تامین نیروی انسانی ماهر و متخصص با توجه توسعه صنعتی استان که بیش از ۱۷۰۰ طرح صنعتی در استان فعال هستند یکی از ضرورت های امروز بخش صنعت استان بشمار می رود.

رئیس سازمان صمت استان با اشاره به معرفی بورسیه تحصیلی صنعت و مشاغل افزود : دانش آموخته های دانشگاهی استان که در دو رده ی دانشجویان حال تحصیل و هم کسانی که آماده کنکور هستند برای دانشجویان داخل استان و همینطور دانشجویانی که خارج از استان و هرمزگانی هستند و در حال تحصیل هستند و صنایعی که نیروهای متخصصی مورد نیازشان مدنظر است در حال دسته بندی است که امیدواریم این جلسه خروجی مناسبی برای دانشجویان، دانش آموخته ها و جوانان استان و همینطور سرمایه گذاران داشته باشیم.

در ادامه مدیر کل بورس و اعزام دانشجویان سازمان امور دانشجویان اظهار داشت: با توجه به استقرار صنایع بسیار قوی و بزرگ در استان هرمزگان یکی از مهمترین بحث های ما بورس صنعت و مشاغل است.

محمدی مسعودی گفت : در بورس صنعت و مشاغل، صاحبان صنایع می توانند از بین دانشجویان ما بهترین ها را برای صنایع گلچین نموده و دانشجویان در حال تحصیل، از بدو کنکور می توانند متناسب با نیازی که دارند دانشجو را بورس کنند تا دانشجو به تحصیل ادامه و مهارت های کافی را کسب نمایند.

مسعودی عنوان کرد : این طرح به نحوی طراحی شده است که ترجیح اولویت، بومی گزینی است و دانشجویان بومی استان از ظرفیت دانشگا های استان استفاده نمایند.

وی گفت : این طرح بطوری طراحی شده است که دانشجویان می توانند دروس اختیاری را با نظر صنایع و شرکت ارائه می دهند، درس های مهارتی را با نگاه صنایع انجام می دهند، کارآموزی آنها در صنعت سپری می شود تا بتوانند در هفته یک روز در صنعت فعالیت کنند به نحوی که دانشجو موقعی فارغ التحصیل می شود؛ هم مهارت و هم آموزش کافی دیده باشد، تا بتواند مستقیم در صنعت مشغول به فعالیت شود.

مدیر کل بورس و اعزام دانشجویان سازمان امور دانشجویان گفت: این یکی از بسته های خوب برای صنایع بشمار می رود که دانشجویان بومی هم در استان خودشان درس بخوانند و بعد هم در صنایع استان مشغول بکار شوند.

در این جلسه همچنین مدیران عامل، مدیران منابع انسانی و مشاوران برخی از شرکت های صنعتی بزرگ در حوزه های مختلف دغدغه ها و نقطه نظرات خود را بیان کردند.

پایان خبر /