مدیرکل آموزش و پرورش هرمزگان با اشاره به افزایش هنرجویان استان هرمزگان از کسب جایگاه نخست ثبت نام دانش آموزان در هنرستانها خبر داد.

به گزارش پایگاه خبری صبح دریانیوز ، محمد قویدل عنوان کرد : هرمزگان در زمینه ثبت نام دانش آموزان پایه دهم در هنرستانها ، جایگاه نخست در کشور را به خود اختصاص داده است.

قویدل تصریح کرد : قریب به ۵۰ درصد از دانش آموزان پایه دهم استان جذب هنرستانها شده‌اند و از این منظر تنها استان کشور هستیم که توانستیم تعهد خود نسبت به برنامه ششم توسعه را عملی کنیم.

وی بیان کرد : با توجه به برنامه‌ریزی‌های صورت گرفته در دولت سیزدهم با حضور استاندار محترم، ۲۸ هنرستان به مجموعه هنرستانهای استان در سال جاری اضافه شده و تعداد هنرستانهای استان به ۲۷۲ باب رسیده است.

مدیرکل آموزش و پرورش هرمزگان اضافه کرد : به دنبال آن هستیم تا آموزش را به سمت محیط واقعی کار ببریم؛ چرا که هنرستانها فرصتی ویژه برای شکوفایی استعدادهای مهارتی دانش آموزان است و تا کنون ۲۸ هنرستان در جوار صنایع و کارخانجات راه اندازی شده است که این صنایع در آموزش هنرستانی با آموزش و پرورش همکاری خواهند کرد.

گفتنی است ، در حال حاضر بیش از ۱۳ هزار هنرآموز در این مراکز در حال تحصیل هستند و شاهد رشد ۴ درصدی افزایش هنرجویان در استان هرمزگان هستیم.

پایان خبر /