اختراع "عبدالطیف حقیقت" و "مهدیه رزم‌پور" زوج شاغل در اداره مهندسی فناوری اطلاعات بندر شهید رجایی در جشنواره و نمایشگاه طراحی، ایده و اختراع 2022 ژاپن بعنوان اختراع برتر معرفی و مدال طلا را برای کشورمان به دست آوردند.

به گزارش پایگاه خبری صبح دریانیوز ، طرح اختراعی “عبدالطیف حقیقت” مدیر شبکه بندر شهید رجایی و “مهدیه رزم‌پور” از کارشناسان مهندسی فناوری اطلاعات در اداره فاوا بندر شهید رجایی با عنوان ” ابزار هوشمند گفتار تعاملی” و آیین حقیقت فرزند به عنوانیک طرح مشترک در جشنواره و نمایشگاه طراحی، ایده و اختراع ۲۰۲۲ ژاپن پذیرفته وپس از احراز جایگاه برتر  مدال طلا این دوراز مسابقات را کسب کردند.

“عبدالطیف حقیقت”، مدیر شبکه فاوا بندر شهید رجایی در خصوص اختراع خود و ویژگی‌های این مسابقه اظهار داشت: این دوره از مسابقات عموما به صورت سالانه با هدف شناخت ایده‌ها و اختراعات برتر و افزایش سطح نوآوری در جامعه با نظارت و حمایت سازمان جهانی اختراعات برگزار می‌شود.

وی با بیان اینکه جشنواره از ۱۰ تا ۱۲ تیرماه امسال در کشور ژاپن به صورت غیرحضوری و آنلاین (به دلیل شرایط متاثر ازکرونا) برگزار و در پایان نتایج اعلام شد، بیان کرد: اختراع من به منظور افزایش سطح تعاملات اجتماعی در حین تماشای انیمیشن طراحی شده است.

حقیقت ادامه داد: این طرح به نحوی طراحی شده که  بیننده درحالی  تماشای محتوا ولذت برده از آن با ایجاد ارتباط دو طرفه و هوشمند مطالب آموزشی را دریافت و ازمطالب آموزشی انیمیشن  نیز بهرمند می شود .

به گفته این مخترع، جامعه هدف این اختراع وسیع و کاربردهای آموزشی و توانبخشی دارد.

وی خاطرنشان کرد: در این دوره از مسابقات بیش از ۳۵۰ طرح با حضور  30 کشور از جمله آمریکا، چین، ژاپن، تایوان، کره، کانادا و غیره که عموما عضو سازمان جهانی اختراعات هستند، حضور داشتند. 

گفتنی است، “عبدالطیف حقیقت” دارای مدارک مهندسی فناوری اطلاعات و کارشناسی ارشد مدیریت فناوری اطلاعات می‌باشد و از سال ۱۳۸۶ به‌‌ عنوان مدیر شبکه بندر شهید رجایی در اداره فاوا مشغول فعالیت است.

همسر وی تیز “مهدیه رزم‌پور ” فارغ‌التحصیل مهندسی کامپیوتر گرایش نرم افزار از دانشگاه خوارزمی و فوق لیسانس مهندسی فناوری اطلاعات دانشگاه شیراز است که از سال ۱۳۸۳ در اداره فاوا بندر شهید رجایی شاغل می باشد‌.

جامعه دریایی و بندری استان هرمزگان ضمن تبریک کسب این موفقیت به زوج مخترع  ؛حمایت خودرا درجهت تجاری سازی این دستاورد مهم اعلام می دارد .

انتهای پیام