مدیرکل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی هرمزگان از آمادگی این اداره‌کل برای صدور مجوز گردشگری کشاورزی در استان خبر داد.

به گزارش پایگاه خبری صبح دریانیوز ، محمد محسنی گفت : در گردشگری کشاورزی، فرهنگ توسعه گردشگری به زندگی و جامعه روستایی تسری داده می‌شود.

وی با اشاره به اینکه متقاضیان باید به سامانه الکترونیکی وزارت میراث‌فرهنگی مراجعه و پس از ثبت‌نام، مدارک موردنیاز را بارگذاری کنند، افزود: پس از بازدید کارشناس و بررسی محل اجرای طرح و موافقت سازمان جهاد کشاورزی، طرح در کمیته فنی بررسی و در صورت تائید مجوز اجرای طرح صادر می‌شود.

مدیرکل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی هرمزگان ادامه داد: کشاورزان و جوامع محلی و بومی شاغل در بخش کشاورزی با اخذ این مجوز می‌توانند هماهنگی‌های لازم را برای برگزاری و ورود تورهای کشاورزی به مزارع و باغ‌های خود انجام دهند و از بازدید و آموزش‌هایی که در حین برگزاری تور انجام می‌شود، کسب درآمد کنند.

محسنی تصریح کرد: گردشگری کشاورزی شامل فعالیت‌هایی است که یک بازدیدکننده در مزرعه یا دیگر محیط‌های کشاورزی با اهداف آموزشی و تفریحی و یا گذران اوقات فراغت انجام می‌دهد.

انتهای پیام