عضو شورای اسلامی شهر بندرعباس خواستار توجه ویژه به ورزش محلات ، همگانی ، جانبازان و معلولین ، کارکنان و مدارس شد.

به گزارش پایگاه خبری صبح دریانیوز ، حسن سالاری در نطق پیش از دستور خود در نود و هشتمین جلسه رسمی شورای شهر بندرعباس ، ضمن تبریک بمناسبت هفته ورزش و تربیت بدنی و گرامیداشت یاد و نام شهدای گرانقدر انقلاب اسلامی و شهدای ورزشکار ، اظهار کرد : لازم است به مناسبت روز جهانی عصای سفید یادی از ورزشکاران نابینا و همچنین پارالمپیکی که اتفاقا روز جهانی پارالمپیک نیز می باشد ، داشته باشم.

سالاری افزود : افتخارآفرینانی که همواره بدون ادعا و چشم‌داشتی برای اعتلای پرچم سه رنگ جمهوری اسلامی ایران در مسابقات ورزشی حاضر شدند و نام ایران را در دنیا مطرح کردند. ورزش جانبازان و افراد دارای معلولیت، از حوزه‌هایی در ورزش بوده که مظلوم واقع‌ شده است؛ درحالی‌که سال‌هاست ورزشکاران قهرمان جانباز و دارای معلولیت با کسب مدال، پرچم پر افتخار کشورمان را برافراشته کرده‌اند.

وی ادامه داد : توجه بیش از پیش به ورزش جانبازان و معلولین و جبران کم توجهی را از همه متولیان ورزشی استان به خصوص اداره کل ورزش و جوانان و همچنین مدیریت شهری خواستارم.

عضو شورای اسلامی شهر بندرعباس با بیان اینکه ورزش مدارس و تربیت‌‌بدنی، تمرکز، حافظه، رفتار، اخلاق و عملکرد تحصیلی دانش‌آموزان را بهبود می‌بخشد ، گفت : مدارس می‌توانند از طریق ارائه برنامه‌هایی که به منظور به حداکثر رساندن مشارکت، لذت‌بخشی و رضایتمندی فردی طراحی شده‌اند، عملکرد و نتایج دانش‌آموزان خود را بالا ببرند.

حسن سالاری تصریح کرد : مشخص شده که فعالیت بدنی بر تمرکز، حافظه و رفتار تأثیر دارد. دانش‌آموزانی که زمان مشارکت خود را در ورزش و تربیت‌بدنی افزایش داده‌اند، عملکرد تحصیلی‌شان نیز ارتقا پیدا کرده است.

سالاری ادامه داد : مطالعات در حوزه ورزش مدارس و تربیت‌بدنی، نشان می‌دهند که نتیجه سرمایه‌گذاری در این فعالیت‌ها «شادتر، سالم‌تر و موفق بودن خود مدارس است. دانش‌آموزان نیز اعتمادبه‌نفس و عزت نفس بیشتری خواهند داشت.

وی گفت : لازم می دانم این نکته را یادآور شوم حال که این زمینه فراهم شده تا از فضای مدارس در ساعت فراغت برای فعالیت های ورزشی محلات استفاده گردد انتظار می رود شهرداری بندرعباس رایزنی لازم جهت تعامل و تفاهم دو طرفه را عملی نموده و شاید به نحوی کمبود سرانه های ورزشی را از همین طریق جبران نمود و اقدام عملی جهت پیوند بین محله، مسجد و مدرسه اتفاق و رقم بخورد.

عضو شورای اسلامی شهر بندرعباس تصریح کرد : حوزه ورزش، به ویژه ورزش بانوان نقش تاثیرگذاری روی شادی و نشاط جامعه دارد ، امیدواریم بتوان برای رفع مشکلات بانوان ورزشی ، مدل مشخصی تعریف شود و با اجرای آن، نگرانی‌ها را برطرف کنیم.

سالاری ادامه داد : شهرداری بندرعباس دارای حدود ۶ هزار نیرو و پرسنل است و این بدنه را باید به سمت ورزش همگانی سوق دهیم؛ از این طریق می‌توان ورزش را در سطح شهر گسترش داد و مقدمه اتفاقات خوب را فراهم آورد.

وی بیان کرد : ورزش باید به یکی از ارکان و برنامه‌های روزانه افراد، به ویژه کارکنان شهرداری و جوانان و نوجوانان به خصوص در برنامه مدارس تبدیل شود و از ظرفیت و پتانسیل مربیان و خادمان ورزش در این عرصه بهره بگیریم که نگاه جدی
مسئولین ورزشی در مدیریت شهری نسبت به ورزش کارکنان و افزایش روحیه کار و خدمت و انگیزه که به واسطه همین اقدامات شور آفرین رقم خواهد خورد را باید به دنبال‌ داشته باشد.

عضو شورای اسلامی شهر بندرعباس گفت : حوزه و مجموعه ورزشی شهرداری بندرعباس این روزها با مشکلات و موضوعات عدیده ای روبروست این در حالی است که این شهرداری در سال های نه چندان دور دارای پتانسیل و استعدادهای بسیار کثیر ورزشی در ابعاد و رشته‌های مختلف بوده به حدی که سایر تیم های ورزشی در استان از همین ظرفیت ها و توان بومی برای موفقیت در سطوح مختلف استفاده می برند.

سالاری ضمن قدردانی و تجلیل از مجموعه پالایش نفت بندرعباس بابت تیم داری در مسابقات فوتسال لیگ برتر کشور، عنوان کرد: با اتکا به توان و ظرفیت و با کادر فنی و کار بلد بومی ، داشتن بازیکنان متعصب بومی و همچنین ساختار باشگاهی منظم و یکدل بومی که باعث ایجاد شور و نشاط و امید در این استان و این شهر گردیده و باتوجه به کمبودها و نواقص از جمله مشکلات سرمایشی و گرمایشی سالن فجر بندرعباس اما برای اعتلای ورزش این استان تلاش و کوشش می کنند.

وی ادامه داد : فولاد هرمزگان نیز با استفاده از همین پتانسیل های بومی و ایجاد بستری برای رشد و توسعه ورزش و ورزشکاران در همه رده های سنی اعم از خواهر و برادر امروز به عنوان قطب ورزشی و ورزشداری این استان شناخته می شود.

عضو شورای اسلامی شهر بندرعباس افزود : نگاه خوب و دلسوزانه همراه با حمایت در ورزش هرمزگان و توجه به ورزش قهرمانی و همگانی و حرفه ای باعث ایجاد انگیزه در بین ورزشکاران و ورزش دوستان هرمزگانی شده است. بنده مراتب تشکر خودم را از مدیرعامل محترم و ورزشی ، مدیران و کارشناسان ، عوامل و دست اندرکاران فولاد هرمزگان با ساختار و مدیریت صحیح و ورزشی که برای توسعه و ارتقا سطح کیفی و کمی ورزش این شهر و این استان تلاش می کنند را دارم.

حسن سالاری گفت : یکی از اقدامات ارزنده و قابل تحسین مجموعه فولاد هرمزگان علاوه بر نگاه و حمایت از ورزش و ورزشکاران بومی این استان ، توجه و تکریم و احترام به ورزش دوستان و تماشاگران متعصب و عزیزیست که در سرما و گرما برای حمایت از نمایندگان این استان کنار تیم و کنار ورزشکاران بوده و همیشه و همه جا حامی و مشوق هستند و بدون شک قوت قلب و باعث انرژی مضاعف و توان دو برابر عزیزان ورزشی خواهد شد.

سالاری ادامه داد : البته شهرداری بندرعباس در این موضوع باید به سمت ایجاد ساختار مناسب و مدیریت درست که نه تنها موجب شرایط مطلوب تیم داری شده بلکه موجب حذف فاصله بین هواداران و تیم ها نیز می گردد و باید شیوه و نحوه مدیریتی و ساختاری را اصلاح نمایند و توجه و تکریم به همین اندک تماشاگران باقیمانده را مد نظر بگیرند وگرنه ورزشی که نه باعث ایجاد شور و نشاط در بین مردم شهرمان گردد و نه فضایی و زمینه ای برای شناسایی و معرفی استعدادهای بومی به ورزش کشور شود قطعا از حمایت های شورا بی بهره خواهد بود و دلیل اصلی مخالفت برخی از همکاران در خصوص عدم تیم داری شهرداری بندرعباس دقیقا بی ساختاری است.

وی عنوان کرد : مردم نمایندگان ورزشی خود را و همین تیم بااصالت و با قدمت شهرداری را نیز دوست دارند اما صادقانه بگویم از نحوه تیم داری گله مند بوده و باید شیوه را تغییر داده و از دو باشگاه بومی و ساختارمندانه پالایش بندرعباس و فولاد هرمزگان بد نیست الگو بگیرند.

این عضو شورا تصریح کرد : از ابتدای روی کار آمدن شورای ششم تمام تلاشمان را انجام دادیم تا بتوانیم اقدامی جهادی را در حوزه ورزش انجام دهیم و در مسیر منویات رهبر معظم انقلاب در حوزه ورزش بتوانیم گامی موثر برداریم و کمک حال ورزش شهرمان و متولیان آن باشیم.

سالاری اضافه کرد : سیاست‌گذاری و حمایت از ورزش بانوان ، ورزش جانبازان و معلولین و توانیابان ، توسعه ورزش همگانی و محلات از جمله اقداماتی باید باشد که متولیان ورزشی باید به آن توجه ویژه ای داشته باشند.

وی گفت : یکی از مهمترین اقدامات ما در حوزه ورزش می تواند ایجاد زیرساخت‌های ورزشی و توسعه ورزش در مناطق حاشیه شهر باشد، باید بتوانیم با شناسایی و آموزش مستعدین در رده‌های پایه و در رشته‌های ورزشی مختلف از جمله ورزش‌های رزمی ، فوتبال و فوتسال ، فوتبال و والیبال ساحلی و سایر ورزش های آبی و ساحلی و ورزش مؤثر و تأثیرگذار کارکنان و بصورت ویژه نسبت به ورزشکاران مناطق محروم ، دین خودمان را ادا کنیم.

عضو شورای اسلامی شهر بندرعباس تصریح کرد : موضوع دیگری که باید به آن اشاره کنم حمایت از جوانان در شورای اسلامی شهر بندرعباس است. مسئله ای که تلاش کنیم تا با راه اندازی کمیته ورزش و جوانان در کمیسیون فرهنگی به آن توجه جدی داشته باشیم در کنار توجه به ورزش، البته پرداختن به ورزش نیز دغدغه جدی جوانان شهرمان بوده است.

حسن سالاری با اشاره به بیانات رهبری درباره جوانان ، اضافه کرد : جوانان موضوعی است که رهبر معظم انقلاب امام خامنه ای (مدظله العالی) در بیانات مختلف‌شان به عناوین مختلف به آن پرداخته اند و فرمودند: طبیعت جوان با عناصری همچون امید، ابتکار، صراحت، خطر پذیری و خستگی ناپذیری همراه است که همه این عناصر برای اداره جامعه ضروری است برخی از مشکلات کنونی هم ناشی از فقدان برخی از این عناصر است. مسئله جوان برای آینده کشور و نظام اسلامی اهمیت دارد و همه باید به موضوعات جوانان توجه کافی داشته باشند.

سالاری بیان کرد : همین رهنمودها معظم له ، ما را بر این سمت برده تا بتوانیم در تسهیل امور جوانان گام هایی را با حمایت شورای شهر بندرعباس در مدیریت شهری برداریم. توان‌بخشی تشکل‌های مردم نهاد در حوزه جوانان ، استفاده از ظرفیت های علمی و نخبگان و دانش بنیان جوانان که در این حوزه کار‌آفرینی های بسیاری را برای جوانان شهرمان ایجاد کنیم و از برنامه های کارآفرینی آنها نیز به شکل ویژه حمایت داشته باشیم.

وی اظهار کرد : همچنین بستر سازی برای تدوین و اجرای ضوابط و تعریف مشوق های موثر برای حل مسائل جوانان از دیگر اقداماتی باشد که می شود در کمیته ورزش و جوانان برای آن برنامه داشته‌ باشیم و بخش هایی از آن را به اجرا برسانیم.

عضو شورای اسلامی شهر بندرعباس با اشاره به وضعیت زمین مجموعه ورزشی شهدای دوراهی ایسینی ، گفت : موضوعی که بارها و بارها به آقایان متولی ورزشی شهرداری گوشزد کردم ، از فضای زمین فوتبال و چمن مصنوعی این مجموعه قریب به ده تیم در رده های سنی مختلف از منطقه محروم و کم برخوردار کمربندی از آن استفاده می کردند که شهرداری در نظر دارد چمن آن را از مصنوعی به طبیعی تغییر دهد که این اقدام متأسفانه منجر به فروپاشی این تیم ها که همیشه بازویی برای استعدادیابی و شناسایی چهره های شاخص و ظرفیت های موجود در سطح مناطق بافت فرسوده بوده اند خواهد شد همانطور که مستحضرید چمن طبیعی دیگر قادر به این میزان استفاده و جوابگوی این حجم از تیم ها را ندارد و لذا این ورزشگاه محدود جهت استفاده تیم فوتبال شهرداری شده و بار دیگر اهالی این مناطق از امکانات و فضاهای ورزشی که حق مسلم آنهاست بی نصیب می مانند.

حسن سالاری خاطرنشان کرد : لازم می‌دانم بصورت جدی و قاطع این اخطار و تذکر را به شهردار محترمی که با عناوین مهمی همچون مخلص بودن ، خداشناس بودن ، ضد فساد بودن و سیاسی نبودن و ….. پا به این عرصه گذاشته داشته باشم ؛ شهردار بزرگوار سال انتخابات است شما یقینا خداشناس و خداترس هستید مراقب باشید خدمت دهی به مردم بر اساس سلیقه و سفارش و برای تایید گروه خاصی نباشد و با عدالت برای مردم این شهر قدم بردارید و در انتصابات بر اساس تخصص و تعهد افراد اقدام نموده و فشار هیچ گروه بیرونی و همچنین بعضا شاید از همکاران شورا بر شما نباید تاثیر داشته باشد که مبادا زمینه ای برای فعالیت های سیاسی جریانات بیرونی را رقم بزنید شهرداری به هیچ وجه جای باندبازی و جناح بازی نیست، یادتان نرود رجوع مردم به اعضای شورا و برطرف نمودن دغدغه مردم باید بین همه اعضا به یکسان عمل شود و خدا را در نظر بگیرید و به عدالت رفتار کنید که یقینا مردم فهیم شهر بندرعباس به خوبی این رفتارها را می بینند و به درستی همه ما را قضاوت خواهند کرد.

سالاری خطاب به شهردار ، تصریح کرد : بی احترامی به هر کدام از اعضای شورا یعنی توهین به همه اعضای شورا و در پایان یعنی توهین به مردم، اتفاقات اخیر در خصوص بی احترامی به یکی از همکاران عزیز ما را به هیچ وجه نمی پذیرم و خود شخص شما باید این موضوع را پیگیری بفرمائید.

پایان خبر /