تفاهم‌نامه سه طرح گردشگری دریایی بنادر هرمزگان شامل ایجاد ۳ مارینا در بندرعباس و جزیره هرمز با حضور محمد محسنی مدیرکل میراث‌ فرهنگی ، گردشگری و صنایع‌ دستی هرمزگان ، حسین عباس‌نژاد مدیرکل بنادر و دریانوردی ، آرش رضایی مدیر کل دفتر فنی استانداری و جمعی از مسئولین در بندر شهید رجایی منعقد شد.

به گزارش پایگاه خبری صبح دریانیوز ، محمد محسنی مدیرکل میراث‌ فرهنگی ، گردشگری و صنایع‌دستی هرمزگان در آیین انعقاد این تفاهم‌نامه گفت : این تفاهم نامه با هدف ارتقا کیفیت خدمات ، توسعه سفرهای دریایی ، ایمنی گردشگری دریایی ، جذب گردشگر داخلی و خارجی و همچنین ایجاد بستر مناسب برای مشارکت بخش خصوصی در طرح‌های توسعه دریایی و بندری منعقد شده است.

محسنی افزود : این تفاهم نامه سرمایه گذاری در راستای سیاست‌های حاکم بر کشور بخصوص سیاست‌های دولت مردمی مبنی بر فعال سازی حوزه پاک گردشگری خاصه گردشگری دریایی در استان هرمزگان منعقد شده است.

وی اظهار کرد : این تفاهم‌نامه به عنوان محرک توسعه بزرگ اقتصادی، خاص اقتصاد دریا پایه، انشالله بتواند نقش مهمی در توسعه گردشگری دریایی ایفا کند.

مدیرکل میراث‌ فرهنگی ، گردشگری و صنایع‌دستی هرمزگان با اشاره به اینکه برای بهبود خدمات رسانی در این ابرپروژه از همه ظرفیتهای وزارت میراث فرهنگی استفاده خواهیم کرد ، افزود : در حوزه تکالیف وزارت میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی، صدور مجوزها، آموزش، تربیت نیروی انسانی مدیریتی و‌خدمانی منطبق با استانداردهای مراکز خدماتی، ارزیابی، نظارت و سایر مولفه های نرم افزاری برای اجرای این ابرپروژه با تمام ظرفیت کمک میکنیم.

محسنی در ادامه از همت بلند مقام عالی دولت در استان ، مدیرعامل سازمان بنادر و دریانوردی و مدیر کل بنادر و دریانوردی استان در اجرای این ابر پروژه گردشگری دریایی ایران که با هدف توسعه فرهنگ دریا پایه و کمک به اشتغال و‌ زنجیره کسب و‌ کار در حوزه گردشگری دریایی است تشکر کرد.

حسین عباس‌نژاد مدیر کل بنادر و دریانوردی هرمزگان در ادامه گفت : در راستای ارتقا سطح کیفی خدمات و ایمنی گردشگری دریایی سازمان بنادر و دریانوردی استان زیرساخت‌های لازم را در بنادر حقانی، نخل ناخدا و بندر هرمز ایجاد کردیم که بخشی از آن در حال توسعه است.

عباس‌نژاد افزود : در کنار این برای روسازی این بنادر بر طبق مقررات و دستورالعمل‌هایی که داریم از سرمایه گذاران بخش خصوصی استفاده خواهیم کرد.

آرش رضایی مدیر کل دفتر فنی استانداری هرمزگان نیز در ادامه گفت : توسعه فضای گردشگری در شهر بندرعباس مد نظر بود که انشالله با این تفاهم نامه عملیاتی خواهد شد.

رضایی اظهار کرد : این تفاهم‌نامه فضا و جبهه کاری را که ما برای زون شرق بندرعباس دیده بودیم و همچنین نگاه ویژه استاندار هرمزگان نسبت به این زون دارند، با این تفاهم‌نامه سریع تر عملیاتی خواهد شد.

پایان خبر /