رئیس دانشگاه علوم پزشکی هرمزگان در وبینار کشوری قرارگاه جوانی جمعیت بر نقش مهم کمیته استانی اشاره کرد و گفت : پیشبرد برنامه جوانی جمعیت نیازمند همکاری همه ادارات و ارگان هاست.

به گزارش پایگاه خبری صبح دریانیوز ، غلامعلی جاودان ضمن تاکید بر این که برنامه جوانی جمعیت مهمترین برنامه وزارت بهداشت درمان و آموزش پزشکی است که در هرمزگان طبق دستورالعمل ابلاغی در حال انجام است از برگزاری مستمر کمیته قرارگاه جوانی جمعیت دانشگاه، جلسات حضوری و غیرحضوری با مدیران شبکه های بهداشت و درمان شهرستان ها خبر داد و در این خصوص گزارش عملکرد استان و شهرستان ها را در برنامه جوانی جمعیت مطرح نمود.

حسین فرشیدی معاون بهداشت وزارت بهداشت درمان و آموزش پزشکی در این وبینار کشوری با تاکید بر شناسایی تعداد موارد سقط جنین و عوامل مرتبط با آن در دانشگاه های کشور ، افزود : با همکاری بسیج جامعه پزشکی طرح نفس ( نجات فرزندان سقط) در دانشگاه های سراسر کشور راه اندازی شده است که امیدواریم کار مثبتی در زمینه جلوگیری از سقط جنین صورت گیرد.

فرشیدی بیان کرد : قرارگاه جوانی جمعیت و سلامت خانواده درباره برنامه های جلوگیری از سقط های عمدی و خودبخودی نیز مصوبات خیلی خوبی داشته است که در حال پیگیری است.

شایان ذکر است در هجدمین جلسه قرارگاه جوانی جمعیت و سلامت خانواده نمایندگان مجلس، شورای عالی انقلاب فرهنگی، معاونت های وزارتخانه و نمایندگان سازمان های ذیربط حضور داشتند و مصوبات قبلی مرور شد.

در این جلسه روی چند موضوع تاکید شد که یکی از آن‌ها قدردانی از بهورزانی است که در افزایش موالید نقش داشته اند.

مطابق مصوبات قرارگاه ارتقا و افزایش مراکز درمان ناباروری در دانشگاه های علوم پزشکی به ویژه دانشگاه های دارای ناباروری بالا و جمعیت مسن، با تامین اعتبار لازم در اولویت قرار می گیرد.

در این وبینار کشوری قرارگاه جوانی جمعیت گزارشی از عملکرد وزارت بهداشت درمان و آموزش پزشکی در سال ۱۴۰۱ و سه ماهه ۱۴۰۲ ارائه و فعالیت های دانشگاه ها به تفکیک گزارش شد.

پایان خبر /