رئیس انجمن موی تای استان هرمزگان، در گفتگو با خبرنگار صبح دریا با اشاره به اینکه موی تای هنر است گفت: موی تای محصول نبردهایی است که در طول تاریخ صورت گرفته و سبک فنون جمع آوری شده این رشته ورزشی محبوب و پدر طرفدار در تایلند را بوجود آورده‌ است.

به گزارش پایگاه خبری صبح دریا نیوز، سینا مسعودی بیان کرد: موی تای در تمام استان‌های کشور فعال است و هرمزگان هم در یکسال اخیر شاهد استقبال شدید علاقمندان به این ورزش جذاب بوده و از سال ۱۳۹۵ با همراهی استاد برازنده این فعالیت در هرمزگان شروع شد واواخر سال ۹۶ در مسابقات کشوری صاحب یک مقام سومی شد.

وی در ادامه افزود : در یک سال و نیم اخیر این رشته ورزشی در هرمزگان مورد توجه قرار گرفته است شاید اگر بگویم در یکسال اخیر تعداد ورزشکاران موتای ۵ برابر شده اغراق نبوده است.

رئیس کمیته موی تای استان تصریح کرد : موی تای استان در مسابقات قهرمانی کشور، المپیاد ایرانیان صاحب عنوان است و در انتخابی تیم ملی هم ورزشکاران هرمزگانی خوش درخشیده‌اند. قطعاً با همت مربیان خوب استان و استقبالی که از این ورزش می‌شود، در آینده نه چندان دور شاهد موفقیت‌های بیشتری در پیش رو است.

وی ادامه داد: در حال حاضر در بندرعباس سه باشگاه آقایان و یک باشگاه بانوان، در رودان دو باشگاه در میناب ۳ باشگاه آقایان و ۲ باشگاه برای بانوان فعال است، این رشته حتی در مناطقی مثل ایسین و قلات هم فعالیت دارد همچنین در قشم هم زیر نظر منطقه آزاد باشگاه‌های فعال رشته موی تای با حضور مربی قشمی با سابقه شرکت در مسابقات تایلند برای علاقمندان وجود دارد.

رئیس کمیته موی تای اظهار کرد: فعالیت این رشته ورزشی در غرب استان هنوز آغاز نشده و در حال رایزنی است.

مسعودی ادامه داد: براساس آخرین آمار از اواخر سال ۱۳۹۷ تقریباً ۳۰۰ ورزشکار موی تای دارای بیمه ورزشی بوده. و ۱۵ داور و ۲۵ مربی در استان فعالند در فکر روند رو به رشد آن خواهیم بود.

وی گفت: ورزشکاران این رشته در تمرینات و مسابقات از وسایل ایمنی ( حفاظ ساق یا ساقبند وروپا، کاپ، حفاظ بدن یا هوگو، بانداژ دست، حفاظ آرنج، دستکش بوکس کلاه مخصوص موی تای، حفاظ لثه)بهره می‌گیرند و همین امر هم سبب شده آسیب دیدگیها به حداقل برسد. عملاً آسیب دیدگی در موی تای بسیار کمتر از آسیب دیدگی در فوتبال است. .

رئیس انجمن موی تای استان هرمزگان با تاکید بر اینکه در مقایسه با رشته‌های دیگر ورزشی، هزینه‌های این رشته بالا نیست، افزود: بیشترین هزینه ورزشکاران موی تای صرف تهیه وسایل ایمنی آنها می‌شود که رقم آنان شاید به اندازه دو توپ فوتبال یا والیبال باشد. البته این وسایل ماندگار هستند. پس موی تای یک ورزش پر هزینه نیست.

قابل ذکر است؛ سینا مسعودی سابقه ۵ سال داوری مسابقات قهرمانی موی تای کشور را در کارنامه دارد.

خبرنگار: سمیه عباسی