نشست شورای حفاظت از منابع آب و کارگروه آب کشاورزی هرمزگان با حضور استاندار هرمزگان برگزار شد.

به گزارش صبح دریانیوز، با حضور مهدی دوستی استاندار هرمزگان، جمشید عیدانی مدیرعامل شرکت آب منطقه‌ای و عباس مؤیدی رئیس جهاد کشاورزی هرمزگان و معاون و مدیران شرکت آب منطقه‌ای و کشاورزان و بهره‌برداران در دومین جلسه شورای حفاظت از منابع آب و کارگروه آب و کشاورزی استان هرمزگان در محل سالن جلسات استانداری هرمزگان برگزار شد.

استاندار هرمزگان با اشاره به وضعیت نامطلوب ذخایر آبی استان هرمزگان، اظهار کرد: کشت برخی محصولات آب‌بر در استان هرمزگان باتوجه‌به منابع محدود آبی صرفه‌ای ندارد.

وی تغییر الگوی کشت را مهم برشمرد و افزود: برنامه‌ریزی و تجدیدنظر در کشت محصولات آب بر لازمه مدیریت منابع آبی استان است و اجرای آن ضرورت دارد.

دوستی اجرای طرح احیا و تعادل بخشی منابع آب زیرزمینی را الزام قانون در حکمرانی حوزه آب دانست و تأکید کرد: هیچ‌کس نمی‌تواند اجرای طرح احیا و تعادل را ملغی کند و قانون باید به‌صورت دقیق اجرا شود.

مدیرعامل شرکت آب منطقه‌ای هرمزگان به ارائه دستور کار جلسه پرداخت و اظهار کرد: پیش‌بینی وضعیت بارش در سال زارعی جدید توسط کارشناس هواشناسی و بررسی زمین‌های کشاورزی شهرستان میناب از موضوعات مطروحه در این جلسه است.

عیدانی ادامه داد: از دیگر مسائل مطروحه به اراِئه گزارش منابع سد استقلال میناب است و همچنین گزارشی از عملکرد طرح احیا و تعادل بخشی در سال ۱۴۰۲ و ۵ماهه ۱۴۰۳ در دستور کار قرار دارد.

وی توضیحاتی را در خصوص سناریوهای تأمین آب شرب و کشاورزی از سد استقلال ارائه کرد و ضرورت‌ها و الزامات قانونی جهت مدیریت منابع آب زیرزمینی را تذکر داد.

معاون حفاظت و بهره‌برداری شرکت به تشریح وضعیت منابع آب سدهای استقلال و سرنی پرداخت و همچنین گزارشی از وضعیت منابع آب زیرزمینی و اقدامات انجام شده توسط شرکت آب منطقه‌ای در راستای طرح احیا و تعادل بخشی در شهرستان رودان را ارائه کرد.

پایان خبر/