به‌کارگیری استراتژی گسترش بازار و کسب بهترین نتایج در زمینه اهداف صادراتی ، ضمن تأمین حداکثری نیاز بازارهای داخلی، از مهم‌ترین رویکردهای فولاد هرمزگان و اساساً از عوامل مهم و تأثیرگذار در موفقیت این شرکت است.

به گزارش صبح دریانیوز ، مهدی شکری‌زاده ، مدیر فروش و بازاریابی شرکت فولاد هرمزگان ضمن بیان مطلب فوق به تشریح رویکردها و آخرین دستاوردهای مدیریت فروش و بازاریابی فولاد مبارکه پرداخته است.

جایگاه صادرات از منظر مدیریت فولاد هرمزگان چگونه است؟

شرکت فولاد هرمزگان جنوب با موقعیت جغرافیایی بسیار مناسب و برخورداری از دانش و نیروی انسانی ماهر و متخصص در صنعت فولاد، شرکتی صادرات‌محور در بین فولادسازان کشور محسوب می‌شود و اساساً عامل اصلی موفقیت شرکت فولاد هرمزگان که مدیریت ارشد شرکت نیز همواره به آن تأکید داشته، ارتقای کیفیت محصولات و حضور هرچه قدرتمندتر در بازارهای جهانی است.

با توجه ‌به اهمیت صادرات و ارز‌آوری‌ای که این امر می‌تواند برای شرکت و کشور داشته باشد، در نیمه نخست سال جاری، عملکرد شرکت در حوزه صادرات چگونه بوده است؟

فولاد هرمزگان در سال جاری با شناسایی صحیح بازارهای صادراتی هدف، ارائه خدمات ویژه و نیز تقویت کانال‌های ارتباطی سودمند با مشتریان خارجی خود توانسته در شش‌ماهه نخست سال ۱۴۰۲ علاوه بر توسعه بازارهای صادراتی در مناطق مختلف دنیا و جذب مشتریان جدید، به موفقیت‌ها و دستاوردهای بزرگی ازجمله رشد ۸ درصدی میزان فروش صادراتی نسبت به مدت مشابه سال قبل دست یابد.

اسلب فولاد هرمزگان همواره از کیفیت مطلوبی برخوردار بوده است. پیش‌بینی شما از اقبال بازارهای جهانی به اسلب این شرکت چگونه است؟

با توجه ‌به عملکرد بسیار مطلوب فروش محصول اسلب صادراتی شرکت فولاد هرمزگان جنوب در بازارهای جهانی در شش‌ماهه ابتدای سال جاری و نیز جذب مشتریان جدید و گسترش بازارهای صادراتی و همچنین میزان درخواست مشتریان خارجی از محصول اسلب شرکت، ارزیابی مطلوبی از ادامه‌دار شدن وضعیت فعلی در ماه‌های آتی سال در زمینه فروش صادراتی محصول اسلب متصور می‌شود.

چه برنامه‌هایی برای بهبود شرایط شرکت در این حوزه تدارک ‌دیده‌ شده است؟

شرکت فولاد هرمزگان جنوب در تلاش است با به‌کارگیری استراتژی گسترش بازار، اهداف صادراتی خود را در بازارهای جهانی محقق کند. ازاین‌رو برای حضور در بازارهای بین‌المللی و تأمین نیاز بازارهای جهانی، برنامه‌های مدونی در دست اجرا دارد. برنامه‌های صادراتی شرکت فولاد هرمزگان با استفاده از طرح بازاریابی، پیاده‌سازی می‌شود و مورد ارزیابی قرار می‌گیرد. این شرکت، بر اساس مجموعه اقدامات از قبل برنامه‌ریزی‌شده، اهداف طرح بازاریابی شرکت را تعیین و بازارهای صادراتی هدف را به بهترین شکل ممکن بررسی و شناسایی می‌کند و متعاقب آن، با استفاده از مزیت‌های رقابتی شرکت در مقایسه با رقبای حاضر در بازارهای جهانی ارزش پیشنهادی خود را به مشتریان خارجی ارائه می‌دهد. همچنین فولاد هرمزگان با استفاده از استراتژی عناصر آمیخته بازاریابی و استراتژی فروش رقابتی مبتنی بر تعالی عملیات با رویکرد متمایز شدن در ویژگی‌های خدمات و محصول، اقدام به جذب مشتریان جدید و گسترش بازارهای صادراتی می‌کند. ازاین‌رو با اتخاذ نگرش صحیح و راهبردی جهت حضور در بازارهای جهانی و برقراری ارتباط سودمند با مشتریان خارجی با اطمینان می‌توان گفت شرکت فولاد هرمزگان در سال‌های آینده، اهداف و برنامه‌های صادراتی خود را با حساسیت و دقت بسیار زیادی دنبال خواهد کرد.

چه عواملی می‌تواند در افزایش توان صادراتی صنعت فولاد کشور و به‌طور مشخص در فولاد هرمزگان تأثیرگذار باشد؟

به‌منظور کسب بهترین نتیجه در سال جاری، علاوه بر تمهیدات خود شرکت، ضروری است دولت محترم نیز در زمینه مشوق‌های صادراتی تمهیداتی اتخاذ کند تا همه فولادسازان کشور بتوانند در بازارهای جهانی با حرکت‌های مؤثر، گام‌های بلندتری در عرصه صادرات بردارند و موجب رونق اقتصادی و ارزآوری برای کشور شوند.

پایان خبر /