مدیر توسعه بازرگانی سازمان جهاد کشاورزی هرمزگان گفت : روزانه برای کنترل بازار و تامین نیاز شهروندان در آستانه شب یلدا ، ۲۲۰ تُن مرغ گرم و منجمد در این استان توزیع می‌شود.

به گزارش صبح دریانیوز ، علی جامعی افزود : توزیع روزانه به‌طور متوسط ۲۰ تن مرغ منجمد و ۱۲۰ تن مرغ گرم در سطح شهر بندرعباس و شهرستان‌های استان به منظور تنظیم بازار و کنترل قیمت مرغ کشتار روز و همچنین جبران کمبود ناشی از عرضه مرغ گرم خارج استان آغاز شده است.

جامعی بیان کرد : مرغ منجمد تنظیم بازاری به قیمت کیلویی۶۵۷ هزار ریال در سطح فروشگاه‌های استان و عاملین توزیع در دسترس شهروندان قرار گرفته است و مرغ گرم نیز پایین‌تر از قیمت میانگین کشوری متناسب با عرضه وتقاضا عرضه می‌شود.

وی اظهار کرد : در جهت کنترل قیمت مرغ و توجه به نیاز پروتئینی قشر متوسط به پایین جامعه که امکان خرید مرغ گرم با قیمت بالاتر میسر نمی‌باشد، روند توزیع روزانه مرغ منجمد با نرخ مصوب و مناسب که طبق برنامه قبلی ذخیره‌سازی شده، ادامه دارد.

مدیر توسعه بازرگانی سازمان جهادکشاورزی هرمزگان یادآور شد : با توجه به برنامه جوجه ریزی مناسب و ذخیره سازی مرغ منجمد با تامین و تخصیص به موقع نهاده‌ها ی دامی و همچنین متعادل سازی قیمت‌ها امیدواریم تا پایان سال‌جاری هیچ‌گونه مشکلی در تامین نیاز مرغ نداشته باشیم و نوسانات احتمالی ناشی از اختلاف کاهش قیمت استان نسبت به سایر استان‌ها نیز با ذخیره مرغ منجمد، مدیریت کرده‌ایم.

پایان خبر /