مدیرکل شیلات هرمزگان به همراه معاون آبزی پروری شیلات هرمزگان و رئیس گروه میگوی استان هرمزگان با مدیرکل دامپزشکی استان به مناسبت هفته دامپزشکی دیدار کرد.

به گزارش صبح دریانیوز، مسعود بارانی در این دیدار با اشاره به اهمیت فعالیت های دامپزشکی به ویژه در حوزه صید و آبزی پروری از کارکنان مجموعه دامپزشکی استان هرمزگان در راستای همکاری های صورت گرفته با مجموعه شیلات استان تقدیر کرد.

بارانی تصریح کرد: روز ملی دامپزشکی بهانه‌ای است برای پاسداشت سربازان گمنام خط اول امنیت و سلامت غذایی نقش دامپزشکان و تمامی افرادی که به نحوی با علوم مربوط به دامپزشکی فعالیت دارند بر کسی پوشیده نیست.

وی نقش شیلات و دامپزشکی را در امنیت غذایی کشور بسیار برجسته عنوان کرد و اظهار داشت: همکاری و تعامل مستمر برای پیشبرد اهداف در راستای تامین غذای سالم بسیار مهم و ضروری است که خوشبختانه این مهم در استان هرمزگان به خوبی در حال اجرا است.

در ادامه مدیرکل دامپزشکی استان هرمزگان با اشاره به فعالیت های خوب شیلاتی در استان هرمزگان شیلات را یکی از محورهای مهم اقتصادی و امنیت غذایی خواند و تصریح کرد : شیلات و دامپزشکی دو بازوی توانمند در راستای رونق و شکوفایی پایدار استان هستند.

مصطفی فخرآبادی با اشاره به تاسیس دامپزشکی در ۱۴ مهرماه سال ۱۳۰۳ و یک قرن خدمت، گفت: دامپزشکی استان هرمزگان در سال۱۳۳۷ با یک نفر نیرو به عنوان پست دامپزشکی زیرنظر اداره‌کل کشاورزی هرمزگان، در بندرعباس آغاز به کار کرد.

پایان خبر/