۷۲ پروژه آب و فاضلاب همزمان با سفر ریاست جمهوری به هرمزگان در مراسمی با حضور وزیر نیرو به عنوان نماینده تام الاختیار رئیس جمهور ، رونمایی و مورد بهره برداری قرار گرفت.

به گزارش صبح دریانیوز ، علی اکبر محرابیان در مراسم بهره برداری از پروژه های صنعت آب و برق ضمن قدردانی از تلاش های مدیرعامل آبفای هرمزگان در تحقق برنامه ها با بیان اینکه بهره برداری از پروژه های سفر پایان راه نیست و آغاز حرکت جدید در خدمات رسانی است ، تصریح کرد : در دور دوم سفر ریاست جمهوری به هرمزگان ۱۶ مصوبه جدید پیش بینی شده است.

محرابیان ابراز امیدواری کرد : تکمیل این پروژه ها بتواند رضایت نسبی مردم را در حوزه آب و برق فراهم آورد. وزیر نیرو با اشاره به اقدامات ماندگار در حوزه آب و فاضلاب، گفت: با اجرای طرح جهاد آبرسانی و حضور نهادهای انقلابی در اقصی نقاط کشور شاهد اقدامات ماندگاری هستیم.

وی پیشرفت جهاد آبرسانی در استان هرمزگان را ستود و مشارکت نیروی دریایی سپاه در جهاد آبرسانی را مثبت ارزیابی کرد.

عبدالحمید حمزه پور مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب هرمزگان نیز در حاشیه رونمایی از این پروژه ها با بیان اینکه ۷۲ پروژه آبرسانی همزمان با دهه فجر و دور دوم سفر رئیس جمهور و هیات دولت به هرمزگان تکمیل شده است ، افزود : دولت سیزدهم با تکمیل این پروژه ها نشان داد که عزم جدی در به سرانجام رساندن پروژه ها بویژه پروژه هایی که سال ها نیمه تمام مانده بود، دارد.

حمزه پور افزود : پروژه های دور دوم سفر ریاست جمهوری تاثیرات اجتماعی به سزایی بر مناطق مختلف هرمزگان دارد و علاوه بر تامین آب پایدار شهرها و روستاهای دارای تنش آبی، بر شرایط زیست محیطی استان نیز تاثیرگذار است.

وی در تشریح جزئیات این پروژه ها به طرح های آبرسانی اشاره کرد و گفت : با بهره برداری از پروژه های بخش آب، ۱۵۶ روستا و ۵ شهر از نعمت آب شرب پایدار بهره مند شدند.

مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب هرمزگان با بیان اینکه برای تکمیل این پروژه ها نباید از همراهی و حمایت های مجموعه وزارت نیرو بویژه مقام عالی این وزارتخانه، مجموعه شرکت مهندسی آبفای کشور و استاندار هرمزگان غافل شد ، گفت : حضور سرمایه گذاران بخش آب به دلیل همجواری هرمزگان با دریا یک فرصت است که خوشبختانه در این دولت بر استفاده از این ظرفیت تاکید شده و در همین راستا ۵ سایت نمک زدایی و توسعه آب شیرین کن ها به میزان۱۴ هزار و ۵۰۰ متر مکعب همزمان با دور دوم سفر ریاست جمهوری و دهه فجر به سرانجام رسید و با حضور وزیر نیرو افتتاح شد.

عبدالحمید حمزه پور به تکمیل پروژه های بخش فاضلاب اشاره کرد و گفت : این پروژه ها در سه شهرستان بندرعباس، میناب و بشاگرد اجرا و تکمیل شده است. به گفته مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب هرمزگان، ارزش اعتباری پروژه مدول اول تصفیه خانه فاضلاب میناب ۳۳۰ میلیارد تومان است که با بهره برداری از این پروژه کمک شایانی به محیط زیست شهرستان میناب خواهد کرد.

حمزه پور در ادامه به تکمیل طرح تصفیه فاضلاب روستای خمینی شهر بشاگرد اشاره کرد و گفت : این تصفیه خانه ۱۱۰ متر مکعب در روز ظرفیت دارد. حمزه پور، ارزش اجرای این پروژه را ۱۸ میلیارد تومان عنوان کرد.

وی همچنین به بهره برداری از ۶ پروژه توسعه و ارتقای تصفیه خانه فاضلاب بندرعباس (بخش های پیش تصفیه و مایع تصفیه خانه) اشاره کرد و گفت : این طرح جزو مطالبات اصلی و مهم شهروندان مرکز استان است که با تکمیل این پروژه ها بارقه امید در شهر بندرعباس زنده شد و قدم مهمی در راستای بهبود شرایط زیست محیطی بندرعباس برداشته شد.

به گفته مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب هرمزگان ، با این اتفاق ، ضمن جلوگیری از ورود ۱۰۰ هزار متر مکعب پساب به دریا از این ظرفیت پس از فرایند تصفیه و شیرین سازی در صنایع غرب بندرعباس مورد استفاده قرار خواهد گرفت.

پایان خبر /