استاندار هرمزگان ، کلنگ آغاز عملیات اجرایی آبشیرینکن ۸۰۰۰ مترمکعبی بندرچارک را بر زمین زد.

به گزارش پایگاه خبری صبح دریانیوز ، مهدی دوستی در بخش دوم سفر ششمین روز از هفته دولت به غرب هرمزگان ، با همراهی احمد جباری نماینده مردم شریف بستک ، بندرلنگه و پارسیان ، وارد شهرستان بندرلنگه و در بدو ورود به این شهرستان با حضور در گلزار شهدای گمنام بندرچارک به مقام شامخ شهدای گرانقدر ادای احترام کرد.

دوستی در اولین برنامه‌ی خود در شهرستان بندرلنگه ، کلنگ آب شیرین‌کن چارک را بر زمین زد.

آبشیرینکن چارک ظرفیت شیرین‌سازی، ۸ هزار متر مکعب آب دریا را در شبانه‌روز دارد که با سرمایه‌گذاری ۲ هزار و ۵۷۹ میلیارد ریالی در ساحل شهر بندرچارک احداث خواهد شد.

این آبشیرینکن قرار است آب ۲ شهر و ۳۹ روستا را در استان هرمزگان تامین کند و جمعیتی بالغ بر ۷۶ هزار نفر از نعمت آب آشامیدنی سالم و پایدار برخوردار شوند.

احداث آبشیرینکن در بندرچارک و انتقال آب شیرین‌سازی شده به شهرهای بستک ک جناح و روستاهای پیرامونی یکی از بزرگترین و مهم‌ترین پروژه‌های آبرسانی در استان هرمزگان است که تاسیسات نمک‌زدایی و شیرین‌سازی آب دریا در چارک با سرمایه‌گذاری شرکت مهندسی و ساخت بویلر و تجهیزات مپنا انجام می‌شود.

استاندار هرمزگان در ادامه بازارچه سنتی سیف در بندرچارک را که با ۱۰۷۶ متر مربع زیربنا و با ۱۱ غرفه احداث شده بود را افتتاح کرد.

اعتبار صرف شده برای این پروژه ۱۲۲ میلیارد تومان بوده است.

پایان خبر /