به گزارش پایگاه خبری صبح دریانیوزریا، در پی شکایت شرکت نفت فلات قاره لاوان از مدیر مسئول و خبرنگار صدای گامبرون، علی اکسیر در بیانیه ای خواستار سعه صدر بیشتر مسئولان در مواجهه با خبرنگاران شد . علی اکسیر گفت: متاسفانه اطلاع یافتیم مدیران محترم شرکت نفت فلات قاره لاوان در پی انتشار گزارشی از پایگاه خبری صدای گامبرون ،علیه مدیر مسئول و خبرنگار این رسانه در مراجع قضایی طرح شکایت نموده است . بررسی گزارش مذکور نشان دهنده تلاش این رسانه در راستای انعکاس صدای مردم به مسئولان درخصوص ضرورت عمل به مسئولیت های اجتماعی این شرکت می باشد و طرح مسائل نیز با رعایت ادب و اخلاق رسانه ای و عاری از هرگونه تهمت یا توهین است .عضو هیات مدیره خانه مطبوعات هرمزگان گفت:
سئوال مهم اینست اگر رسانه ها به وظایف ذاتی خود (پل ارتباطی مردم و مسئولین )عمل نکنند ،اگر خبرنگار در مقابل خواستهای بحق مردم سکوت کند،اگر مردم با رسانه ها ارتباط نگیرند ،چگونه می توان ارتباط دولت ،مردم را تحکیم بخشید ؟
اکسیر افزود:طرح شکایت ،تشکیل پرونده قضایی برای خبرنگاران در حالی که مقام عالی وزارت نفت از شرکتها و زیر مجموعه خواسته اند شکایت خود را از خبرنگاران پس بگیرند ،درتضاد با احترام نهادن به سلسله مراتب اداری است.
وی افزود: نکته دیگر اینکه این رویه بر خلاف روش و منش دولت سیزدهم و خواست حضرت آیتالله رئیسی می باشد،ایشان همواره بر تعامل مسئولین با رسانه ها تاکید و تصریح داشته و دارند.
اکسیر خاطر نشان کرد: آنچه مسلم است اتخاذ شیوه شکایت از خبرنگاران و رسانه ها توسط دستگاهها و شرکتهای دولتی با هدف دلسرد کردن اصحاب رسانه از انعکاس خواست مردم نجیب در جای جای هرمزگان هرگز راه به جایی نخواهد برد چرا که رسانه ها وامدار احدی جز مردم نبوده ،نیستند و نخواهند بود .اکسیر گفت:
خانه مطبوعات و رسانه های هرمزگان ضمن درخواست از مدیران محترم شرکت نفت فلات قاره لاوان مبنی بر صرفنظر کردن از شکایت مطروحه ،از استاندار محترم ، نمایندگان استان، مدیران دستگاههای فرهنگی مصرانه درخواست دارد تدبیری اندیشیده ،تا این رویه نا مقبول پایان پذیرد .و بر سر راه شفافیت مانع ایجاد نشود
این تشکل صنفی حسب وظیفه ذاتی خواستار تعامل مناسب با اهالی رسانه و حمایت از آنان در ایفای وظایف و رسالتی که برعهده دارند ،می باشد .
انتهای پیام
Wednesday, 13 November , 2024