سرپرست شیلات هرمزگان از آغاز حرکت ناوگان مشترک یگان حفاظت منابع آبزیان شیلات هرمزگان و دریابانی استان جهت حفاظت از منافع صیادان و در راستای ارتقای کنترل صیدگاه های استان و رعایت ممنوعیت فصول صید به ویژه حلوا سفید خبر داد.

به گزارش پایگاه خبری صبح دریانیوز ، مسعود بارانی با اشاره به اینکه این ناوگان با هماهنگی و تعامل شیلات استان، دریابانی هرمزگان و یگان حفاظت منابع آبزیان شیلات هرمزگان در جهت کنترل صیدگاه ها در فصول مختلف صید راه اندازی شده است تصریح کرد: ناوگان مذکور در فصل صید حلواسفید با استقرار در صیدگاه های حلوا سفید استان اقدام به کنترل صیدگاه می کند.

بارانی با بیان اینکه شناور سنگین یگان حفاظت منابع آبزیان شیلات هرمزگان”مرصاد” پس از ۲ سال مجدد آغاز به انجام وظیفه در راستای حفاظت منابع آبزیان شیلات استان کرده است ، عنوان کرد: بدون شک حضور این شناور در یگان حفاظت منابع آبزیان شیلات استان می تواند توان عملیاتی این یگان ، به ویژه در عملیات های بلند مدت را افزایش دهد.

وی افزود : بدون شک با کاهش صید مخرب و عدم استفاده از ادوات صید مخرب شاهد افزایش بازماندگی آبزیان و تولید مثل آنها خواهیم بود که پر شدن تور صیادان را در فصول صید بعدی به دنبال خواهد ‌داشت.

سرپرست شیلات هرمزگان حمایت همگانی از برخورد با صید و صیادی غیر مجاز را لازمه و ضرورت حفظ ذخایر آبزیان خواند و اظهار داشت: مجموعه شیلات هرمزگان با وجود همه کاستی ها در بحث نیروی انسانی، منابع و تجهیزات و … سعی کرده است با بهره گیری از  نو آوری، خلاقیت و استفاده از همه ظرفیت های موجود با جدیت بیشتری در مسیر کنترل صید گاه ها و مقابله با صید غیر مجاز عمل کند.

بارانی از احیای اصل مسئولیت پذیری در نیروها با وجود همه کاستی ها،همکاری تعاونی های صیادی و جامعه صیادی با سیاست های شیلات در جهت حفظ ذخایر ارزشمند آبزیان و اقدام ها و مدیریت جهادی به عنوان اهرم های مقابله با صید غیر مجاز  یاد کرد و ادامه داد : با استفاده و به یاری دستگاه ها مرتبط، نیروهای نظامی و انتظامی و همچنین دستگاه قضا عزم و اراده جدی برای برخورد با متخلفین حوزه صید و صیادی در راستای خدمت به صیادان و حفظ ذخائر آبزیان را داریم .

وی با بیان اینکه همکاری و همراهی صیادان نقش بسزایی در ارتقای فعالیت های موفق شیلات استان در برخورد با متخلفین حوزه صید و صیادی داشته است ، اضافه کرد: خوشبختانه جامعه صیادی فهیم و زحمت کش استان همکاری قابل تقدیر دراین زمینه و در اجرای سیاست های سازمان شیلات داشته اند که با توجه به اهمیت حفظ ذخایر آبزیان و همچنین کاهش فشار بر ذخایر آبزیان ، می طلبد این همکاری ها  و تلاش ها به صورتی همه جانبه افزایش یابد.

انتهای خبر /