در نود و هفتمین جلسه علنی شورای اسلامی شهر بندرعباس با چهار درخواست خواهرخواندگی بندرعباس از سوی کشورهای همسایه موافقت گردید.

به گزارش صبح دریانیوز ، مدیر ارتباطات و امور بین الملل شهرداری بندرعباس گفت : در طی یک سال گذشته چهار درخواست خواهرخواندگی از شهرهای کشورهای همسایه از سوی نمایندگی وزارت خارجه در بندرعباس به شهرداری ابلاغ شد که به ترتیب از سوی چهار شهر بندری آکتائو کشور قزاقستان، آستاراخان کشور روسیه، کراچی کشور پاکستان و بمبئی کشور هند درخواست شده بودند. این چهار درخواست پس از بررسی های اولیه در مورد وجه اشتراک شهرها و چرایی انتخاب و تهیه گزارش های توجیهی برقراری رابطه خواهرخواندگی برای اخذ مجوز به کمیسیون فرهنگی شورای اسلامی شهر بندرعباس ارجاع شدند.

مریم پاسالار ادامه داد : در جلسه مشترکی که چندی پیش با اعضای کمسیون فرهنگی شورای اسلامی شهر برگزار شد در خصوص دلایل و مزایای خواهرخواندگی با شهرهای مذکور بحث و گفتگو شد و با موافقت اعضای کمیسیون این درخواست ها برای کسب مجوز رسمی به جلسه علنی شورای اسلامی شهر ارجاع شدند.

پاسالار افزود : در جلسه علنی شورای اسلامی شهر در مورد فلسفه خواهرخواندگی و مزایای آن برای شهر بندرعباس سوالاتی پرسیده شد و پس از بررسی های لازم و بحث و گفتگو در این راستا، سرانجام این درخواست ها به رأی گذاشته شد که با کسب حداکثر آرا به تصویب رسید.

وی خاطر نشان کرد : قرارداد خواهرخواندگی نوعی ارتباط دوستانه به منظور افزایش تعاملات بین المللی و توسعه روابط اجتماعی ، اقتصادی، فرهنگی و آموزشی است که سبب آشنایی بیشتر با آداب و سنن شهرها و جذب گردشگر می گردد.

مدیر ارتباطات و امور بین الملل شهرداری بندرعباس در پایان سخنان خود از همراهی و حمایت دلسوزانه رئیس و اعضای شورای اسلامی شهر در جهت توسعه و آبادانی شهر و افزایش تعاملات بین المللی تشکر و قدردانی کرد.

پایان خبر /