معاون فرهنگی اداره کل تبلیغات اسلامی استان هرمزگان ، مساجد را امن ترین مکان در جنگ نرم معرفی کرد و گفت : دشمن در جنگ نرم درصدد از بین بردن باورها و اعتقادات مردم به ویژه نسل جوان می باشد و مسجد تنها جایی است که می تواند نوجوان و جوان ما را در برابر توطئه های دشمن مصون نگه دارد.

به گزارش صبح دریانیوز ، حجت الاسلام مجتبی دهقان در دیدار سرپرست ستاد هماهنگی کانون های فرهنگی هنری مساجد هرمزگان با اشاره به نقش مساجد در پاسداری از ارزش های انقلاب و نظام اسلامی ، اظهار کرد : همان طور که در جنگ سخت، سنگر امن ترین مکان است امروز و در جنگ نرم نیز مساجد امن ترین مکان محسوب می شوند.

حجت الاسلام دهقان با بیان اینکه امروز دشمن در قالب جنگ نرم درصدد از بین بردن اصول و ارزش ها و ترویج فساد و بی بند و باری است ، افزود : دشمن با برنامه ریزی برای از بین بردن اعتقادات و باورها، به دنبال آن است که خدا را از نسل جوان ما بگیرید و مساجد تنها جایی است که می تواند نوجوان و جوان ما را در برابر توطئه های دشمن مصون نگه دارد.

وی بر حفاظت از سنگر مسجد تاکید کرد و گفت: متاسفانه در برهه ای از زمان نسبت به نقش مساجد آنچنان که باید توجهی صورت نگرفت و امروزه مساجد جذب شایسته ای ندارند که یکی از دلایل آن عدم همراهی متولیان حوزه مسجد با یکدیگر است.

معاون فرهنگی اداره کل تبلیغات اسلامی استان هرمزگان با اذعان به اینکه تعدد متولیان مسجد موجب شده است که در برخی موارد فعالیت های همدیگر را خنثی کنند ، تاکید کرد : موازی کاری و حتی گاهی خنثی کردن کارهای یکدیگر به دلیل عدم برگزاری نشست های مستمر متولیان این حوزه و بررسی چالش ها و ارائه راهکارهای اصولی برای حل مسائل است.

حجت الاسلام دهقان طرح مسجد طراز انقلاب اسلامی(تحول در مدیریت مساجد) را که توسط ستاد هماهنگی کانون های فرهنگی هنری مساجد هرمزگان تهیه شده است را کاری بسیار خوب و پسندیده دانست و در عین حال تاکید کرد: برای اجرای این طرح باید وحدت رویه ایجاد شود و همراه کردن همه متولیان حوزه مسجد کاری سخت است و ظرافت می خواهد، اما به هر حال باید این کار استارت زده شود.

وی گنجانده شدن امر مهم آموزش در این طرح را از ویژگی های ممتاز آن دانست و گفت: اگر طرح به درستی اجرا شود همه ارکان مسجد از جمله امام جماعت، هیات امنا، مدیران کانون های فرهنگی هنری مساجد، مسئول هیات های مذهبی، فرماندهان پایگاه های بسیج، خدام و … با شرکت در دوره های آموزشی به شرح وظایف خود و دیگر ارکان مسجد آشنا می شوند و به جای موازی کاری، فعالیت های همدیگر را نیز همپوشانی خواهند کرد.

معاون فرهنگی اداره کل تبلیغات اسلامی استان هرمزگان ، افزود : هر دستگاه متولی امر مسجد ابتدا باید هیات اندیشه ورزی متشکل از نخبگان ایده پرداز آن حوزه را تشکیل دهد و نکات قوت و ضعف و راهکارهای تقویت نکات قوت و رفع نقاط ضعف را بررسی و ماحصل آن را در نشست بررسی طرح که با مدیران دستگاه های متولی برگزار خواهد شد، ارائه دهد.

اسلام خواجه یی، سرپرست ستاد هماهنگی کانون های فرهنگی هنری مساجد استان هرمزگان نیز در این دیدار ضمن ارائه طرح مسجد طراز انقلاب اسلامی(تحول در مدیریت مساجد)، خواستار همراهی و همکاری اداره کل اوقاف و امور خیریه در اجرای این طرح شد.

پایان خبر /