به مناسبت نکوداشت هفته بهزیستی ، نخستین مرکز مثبت زندگی با حضور مدیرکل بهزیستی در جزیره هرمز راه اندازی شد.

به گزارش پایگاه خبری صبح دریانیوز ، با حضور حجت الاسلام والمسلمین رستاخیز امام جمعه جزیره هرمز ، سامیه جهانشاهی مدیرکل بهزیستی استان ، فاطمه پوریان معاون پشتیبانی و منابع انسانی و آزاده خداوردی رئیس اداره فناوری اطلاعات و تحول اداری بهزیستی هرمزگان ، طالب گلزاری معاون بخشدار و ادهم احمدی شهردار ، زرنگاری رئیس بهزیستی و تنی چند از مسولین جزیره هرمز ، همزمان با ششمین روز از ایام گرامیداشت هفته بهزیستی نخستین مرکز مثبت زندگی کد ۲۱۴۲۵ در جزیره هرمز راه اندازی گردید.

مدیرکل بهزیستی هرمزگان در این مراسم ، ضمن گرامیداشت هفته بهزیستی هدف از راه اندازی مراکز مثبت زندگی، افزایش رضایتمندی، احترام و تکریم مددجویان عنوان کرد و گفت : با راه اندازی این مراکز ، مددجویان بهزیستی به بهترین شیوه و در کوتاهترین زمان ممکن می توانند خدمات مورد نیاز خود را با آسایش و راحتی بیشتری دریافت کنند.

سامیه جهانشاهی از فعالیت ۴۴ مرکز مثبت زندگی در سراسر استان خبر داد و اضافه کرد : فعالیت این مراکز، محله محور است، بنابراین ایجاد چنین مراکزی تردد مراجعین از جمله افراد دارای معلولیت را به ادارات بهزیستی شهرستان و استان در سراسر کشور کاهش خواهد داد چرا که افراد مددجو می توانند مشکلات و مطالبات خود را در مراکز مثبت زندگی که در محل زندگی آنها تاسیس شده است مطرح و پیگیری کنند.

جهانشاهی در ادامه ، ارائه خدمات مددکاری اجتماعی، توانبخشی، انجام اقدامات معیشتی و ارائه آموزش‌ها در زمینه مسائل اجتماعی را از جمله خدمات این مراکز عنوان کرد. سامیه جهانشاهی تصریح کرد : تشکیل پرونده اولیه فرزندپذیری، پیگیری امور مددکاری خانواده‌ها، استفاده از ظرفیت‌های خیرین ، ارائه آموزش‌های تشکیل و تحکیم خانواده، غربالگری سطح یک ، پیشگیری از معلولیت‌ها و ارائه خدمات بر بستر الکترونیک بخشی دیگر از خدمات مراکز مثبت زندگی است.

وی در بخشی دیگر از سخنان خود ، یکی از اولویت های سازمان را ایجاد اشتغال و توانمندسازی جامعه هدف تحت پوشش معرفی کرد و اظهار داشت : باید از تمامی ظرفیتها و فرصتهای موجود در سطح جزیره بویژه فرصت های بوم گردی و استفاده از پتانسیل بالقوه با توجه به موقعیت ویژه جزیره استفاده شود.

مدیرکل بهزیستی هرمزگان در ادامه تصریح کرد : نگاه ما در جزیره هرمز این است که افراد بومی و محلی منطقه و نخبه کار را به دست گیرند واز بوم زیست جزیره در راستای حمایت و خدمت رسانی به افراد دارای معلولیت و سایر اقشار مختلف جامعه هدف استفاده شود.

پایان خبر /